شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,547
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,825
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 103
کاربران حاضر: 104
مدیریت استراتژیک دانش در شرکتهای کوچک و متوسط : مدیریت دانش از طریق چرخه زندگی سازمان
چکیده:
SME ها ویژگیهای منحصر به فردی دارند که این ویژگیها بر آن دسته از فعالیتهایشان که منجر به اثربخشی سازمانی می شوند،تاثیر می گذارد .مهمترین این فعالیتها این است که چگونه آنها دانش را مدیریت می نمایند.هر مرحله در چرخه زندگی شرکت،نیازمند این امر است که آنها بر فعالیتهای متنوع دانش مدیریت نمایند.بر مبنای ادبیات موجود،ما چهار مرحله سازمانی داریم :شروع،رشد،بلوغ و افول یا نوسازی مجدد.با در نظرگرفتن کارآفرینی،ادبیات موجود در زمینه دانش و چرخه زندگی سازمان،ما مدلی را برای استراتژیهای مدیریت دانش توسعه دادیم که اثربخشی سازمانی را برای SME ها در مراحل مختلف چرخه زندگیشان،بهینه می سازد.این مقاله بر مبنای دیدگاه مبتنی بر دانش شرکتها نوشته شده و پیشنهاد می کند که SME ها می توانند از طریق مدیریت موثر دانش سازمانی شان به مزیت رقابتی پایدار دست یابند.
کلید واژه: دانش، کارآفرینی، تئوری دانش سازمانی، فرآیند دانش سازمانی و چرخه زندگی سازمان
نویسنده(گان): شعبان توکلی نیا
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه