شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,069
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,723,366
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
تدوین نظام ارزیابی عملکرد دانشگران در شرکت ایپکو
چکیده:
از آنجا که نیروی انسانی یکی از مهمترین منابع موجود و مورد استفاده در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو(ایپکو) است. در مراحل اولیه مشخص گردید که کارشناسان واحد تحقیقات مهندسی و فنی و مهندسی این شرکت خصوصیات و ویژگی های " دانشگران" را از خود بروز می دهند. ارزیابی عملکرد این افراد که در گروه دانشگران قرار می گیرند همیشه مورد توجه مدیران و مسئولان این شرکت بوده است لذا تدوین نظام ارزیابی عملکرد دانشگران واحد تحقیقات مورد توجه است. اینکه چه عملکردی را، چه افرادی، به چه طریقی و در چه فاصله زمانی ارزیابی کنند پرسشهای اصلی است که منتج به مدل نهایی می گردد. در مرحله مطالعات اولیه، رفتار دانشگران در مراکز تحقیقاتی، انواع روشهای ارزیابی عملکرد، شناسایی فرهنگ غالب در مراکز تحقیقات و توسعه و روش اجرایی تحقیق مدون گردید. سپس با شناسایی شرکت ها و سازمانهای تحقیقاتی داخل و خارج از کشور پرسشنامه هایی تهیه و به صورت حضوری یا غیر حضوری تکمیل شدند که در نتیجه روش ارزیابی، نوع و تعداد ارزیاب ها و معیارهای ارزیابی مشخص گردید. با استفاده از روش مقایسات زوجی (AHP)درجه اهمیت (وزن) هر معیار نیز بدست آمد. با بررسی و مقایسه همه جانبه آئین نامه های تعیین درجه کارشناسی و حقوق و دستمزد در شرکت های ایران خودرو، ایپکو، ساپکو و مرکز تحقیقات ایران خودرو ارزیاب ها و فاصله زمانی ارزیابی نیز نهایی گردید. با مشخص شدن پاسخ پرسش های اصلی، مدل و نظام ارزیابی پیشنهادی تدوین شده است.
کلید واژه: ارزیابی عملکرد – دانشگران – تحقیق و توسعه، AHP
نویسنده(گان): محمودرضا چراغعلی، مجید ضیایی موید
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه