ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 36,763
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,638,135
کاربران عضو: 3
کاربران مهمان: 133
کاربران حاضر: 136
تعداد دریافت: 29
تعداد بازدید: 3355
بهبود بهره وری مدیریت در صنعت نساجی به روش بنچ مارکینگ
چکیده:
بهبود بهره وری در سازمانها تابع و نتیجه کارایی مدیریت است که با مدیریت علمی مترادف است . افزایش بهره وری و حفظ رشد آن، هدف و مسئولیت اصلی مدیریت است . در واقع ایجاد شرایط مناسب برای سطح کارکرد بالاتر، اساس مدیریت بهره وری است . در عین حال، بهبود بهره وری یک فرایند تغییر است . بنابراین برای افزایش بهره وری لازم است که مدیریت تغییر، برقرار گردد . این امر به مفهوم ایجاد انگیزه، تحرک و ایجاد تغییر است و مهم است که مقیاس و سرعت تغییر را در تمام عناصر سازمان که شامل افراد و ساختار نیروی انسانی، طرز نگرشها و ارزشها، مهارتها و آموزش، تکنولوژی و تجهیزات، تولیدات و بازار است، طرحریزی و هماهنگ کنیم . تغییرات مزبور، طرز نگرشهای مثبت و فرهنگ سازمانی را که برای بهبود بهره وری و نیز تغییر تکنولوژی مناسب خواهد بود، به وجود می آورد.نیروی انسانی یکی از عوامل کلیدی در بهبود بهره وری سازمانهای مختلف می باشد . این نیروی انسانی است که تصمیم می گیرد چگونه از زمان، تجهیزات، مواد و ... موجود در سازمان استفاده کند و چگونه نیازهای مشتری را مرتفع کند . به عبارت دیگر، حتی در صورت استفاده از بهترین تجهیزات، تکنولوژی مواد و ...، در صورتی که نیروی انسانی از انگیزه کافی برای کار کردن برخوردار نباشد، به نحو موثر از آنها بهره برداری نخواهد کرد و سرمایه گذاری شرکت هدر خواهد رفت.در این مقاله ابتدا رویکرد بنچ مارکینگ شامل مراحل طرح، جستجو، مشاهده، تجزیه و تحلیل، و تطبیق تشریح می شو د و در ادامه آن، این مدل در صنعت نساجی با تاکید بر یک شرکت نمونه به عنوان شرکت مورد مطالعه و شرکتهای A ، B، C ، D و E به عنوان شرکتهای بنچ مارک اجرا می شود و در انتها پیشنهادات لازم جهت بهبود بهره وری نیروی انسانی در این صنعت مهم در زمینه های انگیزش، آموزش، نظام مشارکت، خلاقیت، سازماندهی، ارتقاء و ترفیع، و مدیریت اطلاعات ارائه می شود.
کلید واژه:
بهره وری مدیریت، مدیریت منابع انسانی، بنچ مارکینگ، صنعت نساجی
نویسنده(گان):
علیمحمد کیمیاگری، ناصر شمس، مسعود سلیمانزاده
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
18
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
254 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved