ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 17,666
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,508,155
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 97
تعداد دریافت: 11
تعداد بازدید: 2903
ارائه یک مدل MADM برای انتخاب محصول با استفاده از QFD
چکیده:
سنت کپی سازی محصولات خارجی بدون توجه به لزوم تطبیق آنها با خصوصیات و نیازهای مصرف کننده ایرانی، وی را ناچار به قناعت به استفاده از محصولاتی با کیفیت پائین می سازد و باعث تقویت واردات و عدم ایجاد رقابت واقعی در بین تولیدکنندگان داخلی می شود. از آنجا که کیفیت یعنی رضایتمندی مشتری و نهایتاً توسط وی ارزیابی می شود، در این مقاله با بکارگیری ابزار QFD که به شناسایی مشتریان، نیازمندیهای آنها و چگونگی دستیابی به این نیازمندیها می پردازد و به کمک یک مدل برنامه ریزی آرمانی به چگونگی تعیین معیارهای لازم درانتخاب محصول مطابق با نیازهای مصرف کننده ایرانی پرداخته شده است. برای انتخاب محصول با استفاده از معیارهای تعیین شده که جزء مسائل MADM می باشد، مدلی ارائه شده است. در این مقاله رویه فوق در قالب یک مطالعه موردی در صنعت تلویزیون بیان شده است.
کلید واژه:
QFD، خانه کیفیت، انتخاب محصول، برنامه ریزی آرمانی، MADM
نویسنده(گان):
سیدحسام الدین ذگردی، محسن فلاح زاده
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تصمیم گیری
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
14
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
464 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved