شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,043
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,924,100
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 53
کاربران حاضر: 53
نقش رهبری تحولی و مدیریت تغییر در استقرار و توسعه سیستمهای مدیریت کیفیت
چکیده:
در سا لهای اخیر استقرار سیستمهای کیفیت مثل استانداردهای سری ایزو 9000 و مدلهایی چون مدل تعالی سازمانی و... در ایران بسیار رواج پیدا کرده است . اما عمدتاً آنچه حاصل می شود ابراز نارضایتهای کارکنان و مدیران از استقرار اینگونه سیستمها است . سیستم های کیفیت نتوانسته آنطور که شایسته است انتظارات آنها را پاسخگو باشد . عوامل زیادی می تواند در عدم موفقیت سیستمهای کیفیت نقش داشته باشد که ما در این مقاله با توجه به نقش بسیار حیاتی رهبری در سازمان به تحلیل نقش رهبری در سیستمهای کیفیت می پردازیم .در این تحلیل از مدل رهبری تحولی و مدلی از مدیریت تغییر با عنوان آدکار استفاده شده است . همچنین بیان می شود که استقرار سیستم کیفیت می تواند یک تحول در سازمان باشد و به عنوان یک تغییر بایستی مدیریت شود و در پایان با استفاده از نظریه مجموعه های فازی ، رهبری در یکی از شرکتهایی که مبادرت به استقرار سیستم کیفیت نموده است مورد سنجش قرار گرفته و میزان تطابق آن با سبک رهبری تحولی بررسی شده است .
کلید واژه: رهبری تحولی، مدیریت تغییر، سیستم مدیریت کیفیت، مدل آدکار
نویسنده(گان): سیدرضا سیدجوادین، علیرضا فراست
منبع: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت تحول
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.