ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 27,319
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,494,276
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 121
کاربران حاضر: 121
تعداد دریافت: 24
تعداد بازدید: 3799
شناخت سرمایه اجتماعی سازمانی به عنوان مفهوم چند بعدی
چکیده:
سرمایه اجتماعی مفهومی چند بعدی است،پژوهشهای انجام شده پیرامون این مفهوم در صورتی حالت کامل و "معرف گونه" خواهد داشت که به ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی و ارتباط میان ابعاد آن بپردازد.با مطالعه متون مختلف می توان سه بعد ساختاری،شناختی و هنجاری را برای سرمایه اجتماعی بر شمرد.بعد ساختاری سرمایه اجتماعی شامل الگوی پیوندهای میان اعضای گروه و ترکیب سازماندهی این اعضا است.سلسله مراتب شبکه و تراکم و میزان همگنی گروه یا اعضای سازمان از جمله شاخص های عمده بعد ساختاری است.بعد هنجاری به کیفیت تعاملات و ارتباط اعضا در درون یک سازمان اشاره دارد در این بعد شاخصهایی نظیر اعتماد و ارتباط متقابل مطرح شده است. بعد شناختی سرمایه اجتماعی کمتر قابل اندازه گیری بوده و با مفروضات فرهنگ سازمانی مترادف است،زبان مشترک و روایت های مشترک از شاخص های این بعد محسوب می شود.
کلید واژه:
سرمایه اجتماعی، سازمان، هنجارها، سلسله مراتب، اعتماد، تراکم
نویسنده(گان):
میرعلی سیدنقوی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تئوریهای مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
18
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
262 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved