ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 7,607
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,544,294
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 66
کاربران حاضر: 66
تعداد دریافت: 43
تعداد بازدید: 4649
بررسی سازمانهای مجازی از دیدگاه ساختار سازمانی
چکیده:
سرعت شاید مهمترین ثروت در هزاره سوم و عصر جدید موسوم به عصر اطلاعات باشد . برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطاف پذیری , باید شکل کاملا جدیدی از سازمانها بوجود آیند . سازمانهای مجازی که امروزه با سرعت بالایی در حال شکل گیری هستند می توانند پاسخی به این نیازهای جدید باشند. تحولات الکترونیکی به طرق مختلف روشهای کسب و کار را تغییر داده است . ساختارهای سازمانی سنتی , دیگر نمی توانند با این تحولات سازگا باشند . سرعت روزافزون جهانی سازی و تغییرات شدید , نیازمندی به ساختار جدیدی از کسب و کار را که بتواند این شرایط را به بهترین وجه به کار گیرد , حیاتی ساخته است . محیط جدید کسب و کار نیازمند سازگاری مداوم و واکنشهای فوری است . سرعت هم اکنون یک مزیت رقابتی محسوب می شود و در نتیجه مدلهای قدیمی و کلاسیک کسب و کار رنگ خواهد باخت. بدون شک یکی از زمینه های پرچالش مدیریت بسترسازی به منظور رفع مشکلات و موانع رشد سازمانها می باشد. عموما بنای ساختار اولیه سازمانها به گونه ای است که تغییر بنیادی به منظور تسهیل در روند رشد آنها مستلزم صرف هزینه ها و زمان قابل توجه می باشد . علت این امر فرض اولیه عدم لزوم تغییر ساختار سازمان در بدو شکل گیری بنیانهای سازمانی می باشد . حال آنکه دلایل متعدد از جمله تغییر نگرشها و دگرگونی رفتار و روابط درون سازمانی , تغییر مداوم بسترهای اطلاعاتی و افزایش روزافزون حجم اطلاعاتی , طراحی ساختارهای پویای سازمانی را ضروری می نماید . از اینرو در این مقاله سعی شده است که به سازمانهای مجازی از منظر ساختار سازمانی و بویژه ابعاد محتوایی آن نگریسته شود و راهکارهایی جهت استفاده از فرصتها , چگونگی بکارگیری ساز وکارهای جدید در حل بحرانها , به کارگیری شیوه های نوین مدیریت و راه حلهایی جهت مقابله با مشکلات و مسایل مطرح گردد.
کلید واژه:
سازمانهای مجازی، ابعاد ساختاری، فرهنگ، محیط، استراتژی، تکنولوژی
نویسنده(گان):
سارا ملکان، فرهاد جباری
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تئوریهای مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
429 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved