شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 49,815
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,651,187
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 110
کاربران حاضر: 110
بررسی شرایط استقرار نظام مدیریت کیفیت جامع در گروه صنعتی اخگر
چکیده:
مدیریت کیفیت جامع فلسفه مدیریتی است که هدف آن به کارگیری تمامی منابع سازمان از جمله کارکنان به عنوان موثرترین عامل دستیابی به اهداف شرکت است. تمرکز اصلی نظام مدیریت کیفیت جامع بر افزایش رضایت مشتری (خواه درونی و یا بیرونی) است. TQM به ترکیب فلسفه مدیریت مشارکتی، تکنیک های آماری و همکاری پرسنل از طریق ارتباطات می پردازد تا به بهبود کیفیت کالاها و خدمات، زمانبندی صحیح تولید، تامین نیاز مشتریان و کاهش هزینه ها منجر شود. بنابراین TQM تمامی فعالیتهای یک سازمان از فروش و بازاریابی گرفته تا طراحی، تولید و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد. با توجه به اهداف والای نظام TQM در این مقاله وضعیت شرکت اخگر جهت استقرار نظام TQMاز طریق چک لیست های ممیزی به دو شیوه بررسی گردیده است؛ یکی بر اساس اصول چهارده گانه دمینگ حاوی 100 سؤال و دیگری بر اساس زیر سیستم های موجود در شرکت حاوی 118 سؤال که شامل سیستم های آموزش، مشارکت کارکنان،سنجش کارایی، تشویق و تنبیه، کیفیت، ارتباط با مشتری، بازرسی و.. می شود. پس از ارزیابی شرکت بر اساس چک لیست های ممیزی، نقاط قوت و ضعف گروه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای ارزیابی نهایی شرکت از معیار هیتوشی کومه کمک گرفته شده که گروه صنعتی اخگر با استفاده از این معیار یک شرکت معمولی به حساب می آید.
کلید واژه: مدیریت کیفیت جامع، دوایر کیفی، بهبود مستمر، مشتری درونی، مدیریت مشارکتی
نویسنده(گان): غلامعلی رئیسی اردلی، مهدی رئیسی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تولید
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.