ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 49,713
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,651,085
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 74
تعداد دریافت: 30
تعداد بازدید: 3500
رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی
چکیده:
تحقیق حاضر، میزان ارتباط بین اجرای مدیریت کیفیت جامع (TQM) و عملکرد سازمانی را با وجود و عدم وجود متغیرهای هم پراکنشی چون اندازۀ شرکت، نوع صنعت و وضعیت مجوز ایزو 9000 می آزماید . اساساً این تحقیق بررسی یک نمونۀ بزرگ تصادفی از شرکتهای تولیدی در سطح جهانی می باشد . نتیجۀ اصلی تحقیق نشانگر این است که مدیریت کیفیت جامع تمایل دارد به هنگام تغییر اندازۀ شرکت و نوع صنعت نتایج پیچیده ای داشته باشد . در حالی که رابطۀ بین مدیریت کیفیت جامع و عملکرد سازمانی تحت تأثیر تغییرات وضعیت مجوز ایزو 9000 قرار نمی گیرد ضمن آنکه نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تفاوت های معناداری در ارتباط بین مدیریت کیفیت جامع وعملکرد سازمانی در میان بخش های مختلف صنعتی و اندازۀ متفاوت شرکت ها، به خصوص از نظر میزان نواقص (معایب محصول)، هزینه های تضمین محصول و نوآوری در تولیدات جدید وجوددارد. نتایج عمدۀ به دست آمده برای مدیران، آن است که یک سازمان تولیدی معمولی با حضور مدیریت کیفیت جامع بیشتر محتمل است که عملکرد بهتری را در روابط کارکنان، رضایت مشتریان، عملکرد اجرایی و تجاری به دست آورد تا بدون حضور آن.
کلید واژه:
مدیریت کیفیت جامع، TQM، عملکرد سازمانی، نوآوری تولید، تضمین ها
نویسنده(گان):
محمدرضا کسمتی
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
19
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
200 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved