ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 22 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 6,019
بازدید دیروز: 16,605
بازدید کل: 158,991,653
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 61
کاربران حاضر: 62
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 4816
بررسی میزان یادگیری سازمانی در سطوح فردی، گروهی و سازمانی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران 1383
چکیده:
سازمان یادگیرنده جایی است که افراد به طور مستمر تواناییهای خود را برای نتایجی که طالب آن هستند،افزایش می دهند . محلی که الگوهای جدید و گسترده تفکر، پرورش داده می شوند و افراد به صورت پیوسته چگونگی آموختن به اتفاق هم را می آموزند . آنچه در سازمان یادگیرنده باید مورد توجه قرار گیرد بحث یادگیری سازمانی و مدیریت دانش است . یادگیری را در سازمانها در سطوح فردی،گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می دهند که هر طبقه دارای ارزش خاص خودش است . سازمان بیمارستان به دلیل تولید خدمات و رابطه نزدیک با مشتری(بیمار) و اهمیتی که خدمات بهداشتی درمانی در ارتقاء سلامت جامعه دارد و همچنین به دلیل ارائه خدمات فنی و حساس ، از نظر یادگیری سازمانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است . لذا این پژوهش بر آن است که سطوح یادگیری سازمانی(فردی، گروهی، سازمانی ) را دربیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران از دیدگاه مدیران پرستاری مورد بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی سطوح یادگیری سازمانی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران انجام شده است . جامعه مورد پژوهش شامل مترون، سوپروا یزها و کلیه سرپرستاران بیمارستان بوده است و با توجه به محدودیت جامعه پژوهش نمونه گیری نجام نشده است . ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای متشکل از 43 سوال اصلی و5 سوال عمومی بوده که به سبک لیکرت طراحی شده است . برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی تحلیلی شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است.نتایج بدست آمده نشان می دهد که میزان یادگیری فردی در این بیمارستان در حد متوسط بوده است . با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که این بیمارستان از نظر یادگیری ساز مانی و تبد یل شدن به یک سازمان یادگیرنده در سطح مطلوبی قرار ندارد . در حالیکه با توجه به سرعت فزاینده تغییرات محیطی در عصر حاضر تیدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده قوی را که بتواند در کوتاه ترین زمان در برابر تغییرات واکنش نشان دهد، اجتناب ناپذیر است . با توجه به نتایج حاصله پیشنهاد می شود که برای مدیریت دانش در سازمان ها به هر 3 بعد فردی، گروهی و سازمانی توجه گردد تا سازمان به سازمانی یادگیرنده تبدیل شود.
کلید واژه:
سازمان یادگیرنده، یادگیری سازمانی، یادگیری تک حلقوی، یادگیری دوحلقوی
نویسنده(گان):
مهدی جعفری، رضا دهنوئیه، حسین ابراهیمی پور
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
رفتار سازمانی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
10
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
246 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved