شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,605
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,608
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 80
مدل سرآمدی EFQM از نگاه توسعه منابع انسانی
چکیده:
سرآمدی، راهی بی پایان است که موفقیت در آن را باید با شاخص های نسبی سنجید، زیرا معیارهای مطلق برای تعیین درجه سرآمدی پیدا نمی شود، به عبارت دیگر، سرآمدی قلمرویی است که در آن رنگها، طیفی از انواع خاکستریها هستند و در آن رنگ سیاه و سفید را بطور مطلق نمی توان یافت.به عبارتی دیگر تعالی گرایی در عالم مقایسه های نسبی به مفهومی مدرج میل می کند که آن سرآمدی نسبت به این یا آن، یا وضعیت پیشین معنا می یابد. حرکت به سوی سرآمدتر شدن، نیازمند تأمل ها و عبرت آموزیها از خویشتن و دیگران است، به زبان مدیریت امروز، این امر مستلزم وجود سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی است.این دو یادگیری در بستر ساختارهای مناسب و رفتارهای یادگیرنده افرادی رخ می دهد که خود و سازمانشان رهسپار فتح قله های تعالی اند. پس می توان گفت :برای متعالی تر شدن از آنچه هستیم به دگرگونی در ساختارها و فرهنگ سازمان نیازمندیم . ازطرفی دیگر باید پذیرفت که تمامی شرکت های رهسپار تعالی، فرایند متعالی شدن را، از رویارویی با واقعیات ناخوشایند آغاز کرده اند.در این مقاله سعی گردیده است با توجه به نگرش مدل های سرآمدی یک مدل برای توسعه منابع انسانی در راستای خط مشی و استراتژی کلان سازمان تهیه و توین گردد و در نهایت یک مدل برای سنجش عملکرد فعالیتهای معاونت اداری و توسعه منابع انسانی طراحی گردد.
کلید واژه: شرکتهای تعالی گرا، مدل سرآمدی EFQM، توسعه منابع انسانی
نویسنده(گان): بابک مرادی، محسن ابراهیمی، لیلا کرماجانی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت تحول
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.