ارزشیابی عملکرد فرایندی است که در آن سازمان به روشی مشخص رفتار کارکنان را مشاهده و بررسی می کند تا بتواند بازخورهای لازم را در باره نقاط قوت و ضعف آنان ارائه نماید. بسیاری از متدهای این بررسی بر مبنای قضاوت مدیران و سرپرستان کارکنان استوار شده است . ارزیابی نحوه عملکرد و رفتارهای افراد توسط پرسشنامه ها و یا مصاحبه ها و با مقایسهای درجه بندی یک یا دو بار در سال صورت می گیرد .این روش تا حد زیادی به میزان توانائیهای ارزیابی کنندگان وابستگی دارد و به دلیل ذهنی بودن معیارها دارای خطاهای بسیار هستند .در این روش سعی شده است با بهره گیری از روشهای جدیدی مانند بازخورد 360 درجه علاوه بر استفاده از نظرات با کمک عوامل سیستمی و نتایج حاصل از عملکرد واحد تا حد ممکن از میزان خطاهای نظری بکاهیم .در یک کلام هدف از اجرای این روش را این گونه بیان می کنیم :ارائه روشی نظامند جهت بررسی چگونگی عملکرد کارکنان در چارچوب اصول ومبنای بازخورد 360 درجه