شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 42,678
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,644,050
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 260
کاربران حاضر: 260
مقایسه دانشجویان رشته های مهندسی و مدیریت MBA
چکیده:
امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، سیستم های آموزشی به سمت تخصصی نمودن هرچه بیشتر رشته های تحصیلی پیش می روند . اما به نظر می رسد، موتور رشد اقتصاد و صنعت هر کشور، نیروهای متخصصی هستند که علاوه بر تسلط بر دانش تخصصی خود، از برخی توانمندیهای عمومی نظیر مهارتهای ارتباطی، کار گروهی، فنون سخنوری و غیره برخوردار باشند . تمرکز بر آموزش مهارت های تخصصی ، بسیاری از سیستم های آموزشی را از توجه به اهمیت تقویت مهارتهای عمومی باز داشته است. بر این اساس محققین بسیاری به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخته اند. نظریه مغز چهار ربعی ندهرمان ، الگوی مناسبی برای تقسیم بندی و مقایسه مهارتها و شیوه های مختلف تفکر به حساب می آید . تاکنون مطالعات بسیاری بر اساس این نظریه در زمینه أموزش ، یادگیری ، مدیریت منابع انسانی ، شناخت شخصیت و غیره انجام شده است . در این مقاله به ارائه نتایج برخی مطالعات انجام شده پیرامون ارزیابی عملکرد سیستم های آموزشی و نظریه های یادگیری بر اساس این نظریه می پردازیم . در ادامه ، به شرح یک تحقیق میدانی که با هدف مقایسه توانمندی ها و شیوه تفکر دانشجویان رشته های مهندسی و MBA دانشگاه صنعتی شریف انجام شده می پردازیم. نتایج این تحقیق موید وجود برخی ضعفها در سیستم أموزشی دانشگاه و نیز اهمیت برگزاری دوره هایی برای أموزش مهارتهای غیرفنی دانشجویان میباشد.
کلید واژه: ربع مغزی، تمایلات فکری، سیستم آموزشی، MBA، رشته های مهندسی، تسلط مغزی
نویسنده(گان): هادی کوزه چی، سعید شبیری، محمد وکیلی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت پروژه
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.