ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 8,023
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,301
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 110
کاربران حاضر: 110
تعداد دریافت: 13
تعداد بازدید: 4179
مقایسه دانشجویان رشته های مهندسی و مدیریت MBA
چکیده:
امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، سیستم های آموزشی به سمت تخصصی نمودن هرچه بیشتر رشته های تحصیلی پیش می روند . اما به نظر می رسد، موتور رشد اقتصاد و صنعت هر کشور، نیروهای متخصصی هستند که علاوه بر تسلط بر دانش تخصصی خود، از برخی توانمندیهای عمومی نظیر مهارتهای ارتباطی، کار گروهی، فنون سخنوری و غیره برخوردار باشند . تمرکز بر آموزش مهارت های تخصصی ، بسیاری از سیستم های آموزشی را از توجه به اهمیت تقویت مهارتهای عمومی باز داشته است. بر این اساس محققین بسیاری به بررسی و تحلیل این موضوع پرداخته اند. نظریه مغز چهار ربعی ندهرمان ، الگوی مناسبی برای تقسیم بندی و مقایسه مهارتها و شیوه های مختلف تفکر به حساب می آید . تاکنون مطالعات بسیاری بر اساس این نظریه در زمینه أموزش ، یادگیری ، مدیریت منابع انسانی ، شناخت شخصیت و غیره انجام شده است . در این مقاله به ارائه نتایج برخی مطالعات انجام شده پیرامون ارزیابی عملکرد سیستم های آموزشی و نظریه های یادگیری بر اساس این نظریه می پردازیم . در ادامه ، به شرح یک تحقیق میدانی که با هدف مقایسه توانمندی ها و شیوه تفکر دانشجویان رشته های مهندسی و MBA دانشگاه صنعتی شریف انجام شده می پردازیم. نتایج این تحقیق موید وجود برخی ضعفها در سیستم أموزشی دانشگاه و نیز اهمیت برگزاری دوره هایی برای أموزش مهارتهای غیرفنی دانشجویان میباشد.
کلید واژه:
ربع مغزی، تمایلات فکری، سیستم آموزشی، MBA، رشته های مهندسی، تسلط مغزی
نویسنده(گان):
هادی کوزه چی، سعید شبیری، محمد وکیلی
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت پروژه
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
23
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
377 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved