شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,001
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,247,491
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 27
کاربران حاضر: 27
معرفی یک فرآیند پنج مرحله ای الگوبرداری
چکیده:
الگوبرداری (Benchmarking) فرایندی است که توسط آن، یک شرکت یا سازمان می تواند خود را با بهترینهای همان صنعت یا صنایع دیگر مقایسه کرده و عملکرد خود را بهبود بخشد.این فرایند،فرایند قدرتمندی است که روند بهبود را سرعت بخشیده و هزینه های آن را کاهش می دهد و نباید به آن به عنوان یک مد مدیریتی نگاه کرد.عملکردهایی که توسط الگوبرداری می توان آنها را بهبود بخشید،محدود نیستند و سازمانها و شرکتها می توانند در همه زمینه هایی که لازم میدانند،مثل حاشیه سود و بازگشت سرمایه از این روش جهت بهبود، بهره گیرند. الگوبرداری به واقع ابزاری برای بهبود مستمر بوده و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی و خدماتی بکار گرفته شود ولی باید دقت داشت که نباید آنرا با تقلید کورکورانه اشتباه گرفت. این فر ایند،برای اجرا نیازمند مدل بوده وکار گروهی لازمه موفق بودن آن است . شرکتهایی همچون زیراکس توانسته اند با بهره گیری از الگوبرداری حیات مجددی در بازار پیدا کنند.
کلید واژه: الگوبرداری، بنچ مارکینگ، الگوبرداری داخلی، الگوبرداری رقابتی
نویسنده(گان): مسعود رضائی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت تحول
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.