ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 5,155
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,472,112
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 140
کاربران حاضر: 140
تعداد دریافت: 11
تعداد بازدید: 2475
ارائه چارچوبی برای دسته بندی اثرات بازارگاههای الکترونیک (E-Marketplaces) بر مدیریت زنجیره تأمین
چکیده:
در اثر رقابتی تر شدن بازار برای سازمانها و بیشتر شدن فشار نیروهای رقابتی عنوان شده توسط پرتر, لذا دنیای رقابتی تجارت از یک اقتصاد سنتی به سوی اقتصادی دیجیتالی کشانده شده است و سازمان های امروزی برای یافتن مجالی برای ماندن به اقتصاد دیجیتالی روی می آورند. در این میان از جمله مهمترین عوامل موفقیت یک سازمان مدیریت زنجیره تأمین و یا به عبارتی دیگر ایجاد زنجیره ارزشی یکپارچه در کسب و کار خود می باشد. اما حال با پذیرفتن اهمیت زنجیره تأمین در موفقیت سازمان ها چه عواملی و چگونه بر غلبه یک زنجیره بر زنجیره تأمینی دیگر اثرگذار می باشند و یا به عبارت دیگر در دنیای امروز که اکثریت سازمان ها از اهمیت داشتن زنجیره تأمینی یکپارچه و حتی بلادرنگ آگاهند,چه فاکتورها و عواملی در موفقیت یک زنجیره تأمین خاص بر نوع دیگر آن در رقابت بین این زنجیره ها مؤثر یا مؤثرتر هستند؟! از جمله عوامل و مدل های کسب و کاری که در 2-3 سال اخیر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم موفقیت مورد توجه سازمان ها و همچنین دنیای آکادمیک قرار گرفته است مدل کسب و کار مبتنی بر بازارگاه های الکترونیکی(Electronic Marketplaces) می باشد, در همین راستا این مقاله نیز به ارائه یک چارچوب برای ارزیابی اثرات بازارگاه های الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمین پرداخته و سپس با تعریف دسته بندی های موجود در ارتباط با مفهوم بازارگاه الکترونیکی به بررسی این دسته بندی ها از دیدگاه مدل ارائه شده می پردازد.
کلید واژه:
بازارگاه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، بازارهای عمودی، تکنولوژی اطلاعات، زنجیره تأمین الکترونیکی، زنجیره ارزش الکترونیکی
نویسنده(گان):
حامد قهری صارمی، امیر البدوی
منبع:
اولین سمینار لجستیک 83
موضوع:
لجستیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
11
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
232 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved