ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 7,565
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,544,252
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 66
کاربران حاضر: 66
تعداد دریافت: 9
تعداد بازدید: 3888
مدل چنگال مدیریت کیفیت فراگیر
چکیده:
کیفیت در چند دهه اخیر به موضوع داغ محافل سازمان و مدیریت تبدیل شده است ، کیفیت تولیدات ، کیفیت خدمات و کیفیت مدیریت . بخش بهداشت و درمان نیز از این انقلاب کیفیتی مصون نمانده است و توجه زیادی به امر ارزیابی و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی از سوی مشتریان و ارائه کنندگان خدمات ، مؤسسات بیمه ای ، قانون گذاران ، سیاست گذاران و پژوهشگران صورت گرفته است . از اواخر دهه 1980 میلادی بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی ، کلینیکهای پزشکی و... بکارگیری مدیریت کیفیت فراگیر را شروع کرده اند. اهمیت و توجه به کیفیت از گذشته دور مطرح بوده است . آثار باستانی نظیر اهرام مصر، دیوار بزرگ چین و سایر عجایب هفتگانه که مورد توجه جهانگردان بسیاری است ، با استفاده از نیروی انسانی و منابع طبیعی با کمترین امکانات ساخته شده است . این آثار باستانی قرنهای متوالی مورد تهدید بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار داشته اند، ولی با تمام این تهدیدات هنوز پا برجا هستند. بدون شک ، تمدنهای باستانی به کیفیت سازه های خود توجه بیشتری داشته اند. به تدریج توجه به کیفیت کاهش یافت . در قرون وسطی توجه به کیفیت سیر صعودی و نزولی و از دهه1950میلادی به بعد سیر صعودی داشته است . از دهه 1950 میلادی به بعد کیفیت با سرعت فزاینده ای در ابعاد جهانی مورد توجه تولید کنندگان کالاها و خدمات و مشتریان آنها قرار گرفته است . با پیشرفت علم و تکنولوژی ، انتظار مصرف کنندگان کالاها و خدمات برای دریافت خدمات مطلوب و کالاهای مرغوب افزایش یافته است . دیگر مانند گذشته، آنها حاضر به پذیرفتن هرنوع کالا یا خدمتی نیستند. بنابراین، ضرورت فوق موجب از دور رقابت خارج شدن سازمانهایی می شود که قادر به تأمین و برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتریان خود نباشند. از طرف دیگر، با وجود بازار رقابت کامل جهانی امکان بقا برای تولیدکنندگانی کم است که در راستای استانداردهای پذیرفته جهانی قدم بر نمی دارند.
کلید واژه:
مدیریت کیفیت فراگیر، مدل چنگال مدیریت کیفیت فراگیر، TQM
نویسنده(گان):
علی محمد مصدق راد
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تئوریهای مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
17
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
235 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved