شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 09 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,016
بازدید دیروز: 43,706
بازدید کل: 151,119,698
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 170
کاربران حاضر: 170
مدیریت مخاطب در رسانه ملی
چکیده:
چرخۀ ارتباط، در کوتاه ترین نگاه، چیزی جز یک انتقال در بر ندارد؛ انتقالِ معنی از فرستنده به گیرنده، که اگر مشابهتی معنایی در طرف مقابل برانگیزد ارتباط مؤثر و اگر برنینگیزد ارتباط غیرمؤثر است . رسانه ها به منزلۀ ابزار برقراری این ارتباط و سازمانهای رسانه ای به عنوان ساختارهایی کوشا در ایجاد پیوند میان کارکردهای متفاوت رسانه و ابعاد گوناگون جامعه، همراه با گروه پرشمار مخاطبان به منزلۀ منزلگاه نهایی و هدف غایی در اثرگذاری های بهینه و تأثیرگذاری های ثمربخش، در چنین چارچوبی برآمده از گزارۀ نخستین شایستۀ بررسی و در خور اندیشه اند.ثأثیر رسانه ها و استفاده و رضامندی مخاطبان از رسانه ها همراه با درآمیزی آن در استفاده و تأثیر رسانه ها بر مخاطبان، از جمله سخنانی است که از تازگی طرح و نوآوری در بحث، بهره و فایدۀ بسیار می برد؛ چرا که پیدایش شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و گسترش فناوری های ارتباطی در کنار تأسیس مؤسسه های پرشمار مطبوعاتی، کار را به جایی رسانده است که نگاه، نه از جانب رسانه ها و گردانندگان آنها به مخاطبان که از سوی مخاطبان و انگیزه های پرشمار و نیازهای بسیار آنها به رسانه ها مورد توجه و تأمل قرار گرفته است تا از رهگذر پاسخگویی به آنها از جانب رسانه ها اثرگذاری بهینه و تأثیرگذاری ثمربخش رسانه ها به دست آید . به بیان دیگر، امروزه رویکرد استفاده و تأثیر رسانه ها بر مخاطبان که حاصل همگرایی دو رویکرد استفاده و رضامندی مخاطبان از رسانه ها و تأثیر رسانه ها بر مخاطبان است، اهمیت بسیار در کوشش ها و فعالیت های رسانه ای یافته است.
کلید واژه: مدیریت بر رسانه، سازمان رسانه ای، مخاطب، استفاده و تأثیر، رسانه ملی و کارکرد رسانه ای
نویسنده(گان): محمدرضا مانی فر
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت رسانه
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.