شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,233
بازدید دیروز: 22,189
بازدید کل: 151,845,398
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 51
کاربران حاضر: 51
ازمون تجربی رویکرد ترکیبی پارسونز در تحلیل اثربخشی سازمانی (مورد : آموزش و پرورش شهر اصفهان سال 83-1382)
چکیده:
یکی از مباحث اساسی در نظریه سازمانی،اثربخشی سازمانی است که آن را ملاکی برای ارزیابی عملکرد سازمانی محسوب می کنند.اهمیت رویکردترکیبی درحوزه های علوم انسانی ،دانشمندان رابه بررسی موضوعات سازمانی درسطوح سه گانه تعریف ،نظریه وتحقیق جهت می دهد . دراین راستا مقاله حاضر سعی درتحلیل اثربخشی سازمانی باتاکیدبررویکردترکیبی خواهدداشت ودراین خصوص ،توجه به نظریه پارسونزمی شودکه چهارکارکرد ضروری را ، اساس اثربخشی سیستم اجتماعی می داندوآنهاعبارتنداز :انطباق،کسب هدف،یگانگی وحفظ الگوها .با توجه به اهمیت و نقش آموزش و پرورش درجامعه ، تحقیق به تحلیل اثر بخشی سازمانی مدارس باتکیه بررویکرد ترکیبی می پردازد.پس ازبررسی نظریات پنجگانه و تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی ، مولفه های چهارگانه پارسونزی اثر بخشی مدرسه شامل نوآوری (A) تعهد سازمانی(G) ، رضایت شغلی(I) روحیه و سلامت سازمانی (L) در نظر می باشد. تحقیق پیمایشی و ابزارتحقیق متکی بر چهار بعد مذکور از پرسشنامه های استاندارد معتبر استفاده می شود. تحقیق حاضر مطالعه موردی معلمان دبیرستانهای دولتی دخترانه و پسرانه نواحی پنجگانه شهر اصفهان در سال تحصیلی ١٣٨٢- ٨٣ می باشد. داده های پژوهش پس از جمع آوری جهت کدبندی و تحلیل های آماری از برنامه کامپیوتری SPSS استفاده می کند.
کلید واژه: اثربخشی مدرسه، اثربخشی سازمانی، پارسونز، معلمان، اصفهان، تحقیق پیمایشی
نویسنده(گان): محمدعلی زکی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: نگهداری و تعمیرات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.