ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 07 اسفند 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 37,106
بازدید دیروز: 34,389
بازدید کل: 160,538,452
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 1064
کاربران حاضر: 1064
تعداد دریافت: 88
تعداد بازدید: 10303
مطالعه خصوصیات و عملکرد شرکتهای هلدینگ در ایران
چکیده:
هلدینگ به سازمانی اطلاق می شود که شماری از شرکتهای دیگر را تحت پوشش دارد. هلدینگ ها در چند سال اخیر رشد روز افزونی داشته اند. این سازمانها آثار شگرفی در عملکرد شرکتهای تابعه داشته و مسایل متنابه آنها با ابعاد متعددی مواجه است.مفهوم مزیت ستاد یعنی ارزش آفرینی و نحوه تأثیرگذاری مثبت در مجموعه است که مشروعیت و معیار مناسبی برای ارزیابی استراتژی ستاد محسوب می شود. تحلیل تاریخی استراتژیهای هلدینگ ها از دهه 1950 حاکی از این است که توجه انواع استراتژیهای غالب در دهه های مختلف (مثل گروهبندی، تنوع گرایی و ...) ارزش آفرینی بوده است. هلدینگ های موفق از الگوی یکسانی مشتمل بر سه اصل بینش ارزش آفرینی، ویژگیهای سازمانی متمایز و کانون تجارت برخوردارند. راهکارهای ارزش آفرینی شامل نفوذ انفرادی، اتصالی، خدماتی و توسعه ای است. سبکهای نظارت در ستاد براساس دو مؤلفه برنامه ریزی و کنترل به سه قسم طبقه بندی می شوند، برنامه ریزی استراتژیک، کنترل استراتژیک و کنترل مالی. پژوهش حاضر نتایج مصاحبه و تنظیم پرسشنامه از 20 شرکت هلدینگ در ایران را گزارش می کند. متغیرهای مورد مطالعه شامل خصوصیات ستاد(سهامداران، تغییرات حقوق صاحبان سهام، نوع سرمایه گذاری ها، هزینه ها و شرکتهای تابعه)، فرایندهای محوری (گزینش مدیر، بودجه بندی، برنامه ریزی استرتژیک و سرمایه گذاری ها) ، فعالیتهای هم افزایی (مبادلات بازرگانی بین شرکتها، موانع سینرژی، مکانیزمها، خدمات مشترک و انواع خدمات مشاوره ای) ، ساختار هلدینگ ها و اثربخشی ستادها می باشد.
کلید واژه:
شرکتهای هلدینگ، مزیت ستاد، ساختار سازمانی، اثربخشی، پورتفوی
نویسنده(گان):
محمدعلی بابایی زکلیکی
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
14
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
202 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved