ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 13,644
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,523,922
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 108
کاربران حاضر: 108
تعداد دریافت: 19
تعداد بازدید: 5122
تعیین و اندازه گیری شاخصهای بهره وری در شرکت الیاف یزد
چکیده:
در جهان امروز بقا و توسعه کشورها منوط به بهره گیری مطلوب و بهینه از منابع موجود در جهت نیل به اهداف اقتصادی است.صنعت نساجی در ایران قدمت چند صد ساله دارد، در حال حاضر علیرغم آنکه اشتغال و ارزش افزوده زیادی را در بخش صنعت کشور ایجاد می کند، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان از موقعیت خوبی برخوردار نیست و بهره وری در این صنعت نسبت به سایر صنایع کشور پایین تر است . نساجی بعنوان یکی از مهمترین شاخه های صنعت قدیمی کشورمان، نیاز به تحول اساسی در طرز تفکر، نگرش و روشهای مدیریتی در راستای برنامه ریزی در جهت توسعه اقتصادی خود دارد.با این نیاز و نگرش شرکت الیاف یزد با توجه به زمینه های لازم و مساعد جهت تعیین و اندازه گیری شاخصهای بهره وری انتخاب گردید.در این پروژه شاخص های بهره وری بر اساس ساختار سازمانی، و در سه سطح سازمان(دو، یک و صفر)، بنا به اهداف و نیاز سطوح مربوطه، طراحی، اندازه گیری و مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است .مزیت این روش آن است که اندازه گیری نسبتهای بهره وری بر اساس کارآمدی در هر سطح از سازمان تعیین گردیده است. محاسبات شاخصهای بهره وری، بر مبنای دو ضابطه ارزشی (مالی) و ارزش فیزیکی بنا به ضرورت و نیاز در سطوح مربوطه اندازه گیری شده است و در جهت ایجاد و توازن برای میزان تولید ، عملکرد نیروی انسانی و ماشین آلات، ضریب تبدیل محاسبه و همگن سازی انجام یافته است.نتایج اندازه گیری شاخص ها در سطوح مختلف بررسی و میزان بهره وری از منابع موجود در سازمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پیشنهاداتی در جهت بهبود ارائه گردیده است.
کلید واژه:
بهره وری، کارایی، اثربخشی، همگن سازی، ارزش افزوده، شاخص
نویسنده(گان):
زهرا حکمی، حمیدرضا انتظاری
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت استراتژیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
20
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
308 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved