شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 48,465
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,649,837
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 80
استراتژیهای فن آوری اطلاعات در صنایع و معادن ایران (مطالعه موردی در سازمانهای صنایع و معادن ایران)
چکیده:
هر موسسه صنعتی و معدنی برای اجرای موُثر وظایفش نیازمند جریان پایدار اطلاعات صنعتی جدید است. این اطلاعات میتواند برای پشتیبانی از تحقیقات تولیدی مورد استفاده قرار گیردو در روند توسعه صنعتی مفید واقع شود . نیاز به چنین اطلاعاتی بویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله کشور عزیزمان ایران مضاعف است . بعلاوه یک مرکز تحقیقات صنعتی، وظیفه اش تنها گسترش تولیدات جدید ، فرایندها ، جذب و توسعه تکنولوژی وارداتی نیست، بلکه مطالعات امکان سنجی اقتصادی و فنی، تحقیقات بازار و حتی طراحی کارخانه ها ، از جمله انتخاب صحیح محل، با توجه به شرایط اقتصادی و طبیعی نیز از وظایف یک تحقیقات صنعتی است . به عنوان مثال، جهت احداث یک واحد صنعتی و یا توسعه یک واحد موجود و عرضه یک محصول جدید به اطلاعات خاصی مورد نیاز است که عبارتند از اطلاعات بازار، تکنولوژی های موجود،دسترسی به نیروی انسانی با توجه به تکنولوژی، منابع اولیه، منبع مالی و امکاناتی از قبیل آب، برق، امکانات توزیع (کانال های توزیع) محصول، قوانین و مقررات موجود اطلاعات عقد قراردادها، سوبسیدها، حمایتهای دولتی، مسائل مالی، مسائل محیط زیستی محل احداث و ...... که اغلب آنها اطلاعات کاملاً صنعتی و تکنولوژیک هستند . این مقاله با ذکر ضرورت ، اهمیت و کاربردهای فن آوری اطلاعات در صنایع و معادن ایران ، به مطالعه موردی استراتژی فن آوری اطلاعات در سازمان صنایع و معادن استانهای سراسر کشور که متولی امور صنعت و معدن در استانها می باشند ، می پردازد .
کلید واژه: فناوری اطلاعات، استراتژی اجرایی، صنایع و معادن ایران، سازمان صنایع و معادن استانها
نویسنده(گان): مرتضی رحیمی نژاد، علیرضا علی احمدی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.