ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 4,821
بازدید دیروز: 31,670
بازدید کل: 158,616,539
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 54
کاربران حاضر: 54
تعداد دریافت: 1
تعداد بازدید: 1978
نقش کاوش متون در توسعه کسب و کارها برای شرکتهای ایرانی
چکیده:
در اقتصاد دانش محور کنونی شرکتهای متعددی نوآوری در محصول و ارایه محصول بی همتا را به عنوان استراتژی رقابتی خود برگزیده اند . بررسی ابداعات و اختراعات موفق نشانگر آن است که این شرکتها برای دست یابی به طرحهای نوآورانه محصولات به منابع گوناگونی مراجعه می نمایند . در این بین بررسی ابداعات ثبت شده و نیز ارتباط اساسی با مشتریان از جایگاه ویژه ای برخوردار است .ظهور رویکردها و تکنیکهای گوناگون برای تحقیقات ، شیوه شناسایی ضرورتهای اساسی طرحها را دگرگون ساخته است . در این نوشتار سعی شده است تا با معرفی کاوش متون بعنوان یک ابزار استراتژیک برای شرکتهای نوآور ارزش آن در توسعه کسب و کارها برای شرکتهای ایرانی بررسی گردد و در نهایت چندین مورد انجام شده در ایران و خارج از کشور معرفی گردد .تعیین جهت و سرعت حر کت بخشهای مختلف اجتماعی ، تکنولوژیک ، اقتصادی و . . . ، ارزیابی یک تکنولوژی بمنظور تصمیم گیری در مورد کسب ، حفظ و یا توسعه آن و نیز بررسی و ارزیابی ارزش هر یک از مجموعه اختراعات رقبای سازمان ، از کارکردهای استراتژیک Text Mining می باشد .
کلید واژه:
توسعه کسب و کار، کاوش متون، رویش نظریه، ابداعات ثبت شده
نویسنده(گان):
ایرج تاج الدین، احمد اللهیاری
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
12
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
250 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved