شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,463
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,741
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 97
کاربران حاضر: 98
برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی در شرکتهای مادر
چکیده:
فلسفه وجودی یک شرکت مادر در کنترل مستقیم و حمایت بیشتر از توابع خود می باشد و از این طریق ذینفعان را در کنترل غیر مستقیم سرمایه های خود کمک می نماید که ذینفعان می توانند افراد حقیقی و حقوقی و یا دولت نیز باشند . از جمله فرایند های اصلی یک شرکت مادر میتوان به سیاست گزاری و برنامه ریزی، اداره توابع و توسعه آنان اشاره نمود . توابع از مزایایی نظیر کاهش ریسک سرمایه گزاری، استفاده ازمنابع مشترک و گرفتن وامهای مختلف بهره مند می گردند . شرکت مادر با داشتن سیاست های مشخص درقبال محصولات و خدمات،محیط رقابتی شرکت های توابع خود را کنترل، حمایت و پشتیبانی می نماید . بدین ترتیب تمایز اساسی شرکت مادر در ماهیت فعالیت های خود با دیگر شرکت های تجاری نمایان است .برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر ساختار کلی شرکت های تجاری، به دنبال برآورده نمودن اهداف استراتژیک از طریق ارائه معماری یکپارچه ای از پروژه های سیستم های اطلاعاتی است که نهایتا به کسب مزیت رقابتی و افزایش سهم بازار بنگاه بینجامد.اما همانگونه که بیان شد ماهیت فرایند های اصلی یک شرکت مادر با شرکت های متداول تجاری تمایز دارد. این مقاله قصد دارد تا با شناسائی فرایندهای اصلی و استراتژیک شرکت مادر ،از طریق کارت امتیازی متوازن ، نیازمندیهای سیستم های اطلاعاتی را مشخص کرده و آنها را با برنامه استراتژیک سیستم های اطلاعاتی منطبق نماییم .
کلید واژه: برنامه ریزی استراتژیک سیستم های اطلاعاتی، سیستم های اطلاعاتی، شرکتهای مادر، کارت امتیازی متوازن، تطابق استراتژی کسب و کار با سیستمهای اطلاعاتی
نویسنده(گان): سروشا معیر، پیام حنفی زاده
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه