ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 45,927
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,647,299
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 133
کاربران حاضر: 133
تعداد دریافت: 10
تعداد بازدید: 2411
ارائه مدلی برای ارزیابی اثرات بازارگاههای الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمین
چکیده:
در اثر رقابتی تر شدن بازار برای سازمانها و بیشتر شدن فشار نیروهای رقابتی عنوان شده توسط پرتر, لذا دنیای رقابتی تجارت از یک اقتصاد سنتی به سوی اقتصادی دیجیتالی کشانده شده است و سازمان های امروزی برای یافتن مجالی برای ماندن به اقتصاد دیجیتالی روی می آورند. در این میان از جمله مهمترین عوامل موفقیت یک سازمان مدیریت زنجیره تأمین و یا به عبارتی دیگر ایجاد زنجیره ارزشی یکپارچه در کسب و کار خود می باشد. اما حال با پذیرفتن اهمیت زنجیره تأمین در موفقیت سازمان ها چه عواملی و چگونه بر غلبه یک زنجیره بر زنجیره تأمینی دیگر اثرگذار می باشند و یا به عبارت دیگر در دنیای امروز که اکثریت سازمان ها از اهمیت داشتن زنجیره تأمینی یکپارچه و حتی بلادرنگ آگاهند, چه فاکتورها و عواملی در موفقیت یک زنجیره تأمین خاص بر نوع دیگر آن در رقابت بین این زنجیره ها مؤثر یا مؤثرتر هستند؟! از جمله عوامل و مدل های کسب و کاری که در دو سه سال اخیر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم موفقیت مورد توجه سازمان ها و همچنین دنیای آکادمیک قرار گرفته است مدل کسب و کار مبتنی بر بازارگاههای الکترونیکی (Electronic Marketplaces) می باشد, در همین راستا این مقاله نیز به ارائه یک مدل برای ارزیابی اثرات بازارگاه های الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمین پرداخته و سپس با تعریف دسته بندی های موجود در ارتباط با مفهوم بازارگاه الکترونیکی به بررسی این دسته بندی ها از دیدگاه مدل ارائه شده می پردازد.
کلید واژه:
بازارگاه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، E-Marketplace، بازارهای عمودی، تکنولوژی اطلاعات، زنجیره تأمین الکترونیکی، زنجیره ارزش الکترونیکی
نویسنده(گان):
امیر البدوی، حامد قهری صارمی
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تجارت الکترونیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
12
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
243 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved