شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,066
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,344
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 127
کاربران حاضر: 127
ارائه مدلی برای ارزیابی اثرات بازارگاههای الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمین
چکیده:
در اثر رقابتی تر شدن بازار برای سازمانها و بیشتر شدن فشار نیروهای رقابتی عنوان شده توسط پرتر, لذا دنیای رقابتی تجارت از یک اقتصاد سنتی به سوی اقتصادی دیجیتالی کشانده شده است و سازمان های امروزی برای یافتن مجالی برای ماندن به اقتصاد دیجیتالی روی می آورند. در این میان از جمله مهمترین عوامل موفقیت یک سازمان مدیریت زنجیره تأمین و یا به عبارتی دیگر ایجاد زنجیره ارزشی یکپارچه در کسب و کار خود می باشد. اما حال با پذیرفتن اهمیت زنجیره تأمین در موفقیت سازمان ها چه عواملی و چگونه بر غلبه یک زنجیره بر زنجیره تأمینی دیگر اثرگذار می باشند و یا به عبارت دیگر در دنیای امروز که اکثریت سازمان ها از اهمیت داشتن زنجیره تأمینی یکپارچه و حتی بلادرنگ آگاهند, چه فاکتورها و عواملی در موفقیت یک زنجیره تأمین خاص بر نوع دیگر آن در رقابت بین این زنجیره ها مؤثر یا مؤثرتر هستند؟! از جمله عوامل و مدل های کسب و کاری که در دو سه سال اخیر به عنوان یکی از فاکتورهای مهم موفقیت مورد توجه سازمان ها و همچنین دنیای آکادمیک قرار گرفته است مدل کسب و کار مبتنی بر بازارگاههای الکترونیکی (Electronic Marketplaces) می باشد, در همین راستا این مقاله نیز به ارائه یک مدل برای ارزیابی اثرات بازارگاه های الکترونیکی بر مدیریت زنجیره تأمین پرداخته و سپس با تعریف دسته بندی های موجود در ارتباط با مفهوم بازارگاه الکترونیکی به بررسی این دسته بندی ها از دیدگاه مدل ارائه شده می پردازد.
کلید واژه: بازارگاه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تأمین، E-Marketplace، بازارهای عمودی، تکنولوژی اطلاعات، زنجیره تأمین الکترونیکی، زنجیره ارزش الکترونیکی
نویسنده(گان): امیر البدوی، حامد قهری صارمی
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه