شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,290
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,543,977
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 69
کاربران حاضر: 70
طراحی مراحل لازم برای پیاده سازی تجارت الکترونیکی به منظور توسعه صادرات کالا و خدمات
چکیده:
شرکتهای فعال در کشورهای مختلف به محض اشباع بازارهای داخلی یا بر اساس جذابیت بازارهای خارجی اقدام به صدور محصولات خود به بازارهای مختلف در سایر کشورها می کنند . از بین شیوه های مختلف ورود به بازارهای خارجی ، صادرات به عنوان روشی ساده و در عین حال اساسی و مهم از سوی شرکت ها و کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و آنها در راستای کسب درآمد و منابع مالی کافی و بخاطر سایر مزایای ناشی از آن همواره سعی بر توسعه صادرات دارند، بطوریکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، مانند ایران جهش صادرات به عنوان استراتژی بازرگانی کشور اتخاذ می شود . در عصر جدید که شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه درتکنولوژی اطلاعات و ارتباطات قرار داریم، شرکتها و کشورها برای کسب موفقیت در میدان رقابت و افزایش صادرات خود ناگزیر از مجهز شدن به ابزارهای تکنولوژیک (مانند اینترنت) و روی آوری به تجارت الکترونیکی می باشند.در زمینه تجارت الکترونیکی مدل های مختلفی توسعه یافته است که یکی از مهمترین دسته از این مدل ها، مدل های پیاده سازی(بلوغ ) تجارت الکترونیکی است . مدل های پیاده سازی، نحوه ایجاد و پیاده سازی تجارت الکترونیکی را در قالب مراحل مختلف تکاملی بیان می کنند.در این مقاله از تلفیق مدل های پیاده سازی تجارت الکترونیکی، یک مدل شش مرحله ای بلوغ تجارت الکترونیکی با رویکرد سازمانی طراحی شده است تا صادرکنندگان بتوانند با در نظر داشتن مراحل این مدل، در جهت افزایش صادرات خود ، نسبت به راه اندازی و تکمیل تجارت الکترونیکی و انجام صادرات از این طریق اقدام کنند . مراحل "مدل بلوغ تجارت الکترونیکی سازمان صادرکننده "متناسب با سطح الکترونیکی فعالیت های سازمان (بخصوص فعالیت های صادرات ) می باشد . یعنی در مراحل ابتدایی این مدل بلوغ الکترونیکی فعالیت های صادراتی سازمان کم بوده و در مراحل تکاملی تر بلوغ الکترونیکی فعالیتها افزایش می یابد . مراحل شش گانه مدل بلوغ تجارت الکترونیکی شامل : بسته، دسترسی، حضور اولیه، تحقق یافته، نهادی شده و بهینه سازی می باشند . انتظار می رود بو اسطه این مدل، صادرکنندگان کشور بتوانند بلوغ الکترونیکی خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود آن به منظور توسعه صادرات بکوشند. در این تحقیق با نظرسنجی از 10 متخصص تجارت الکترونیکی، اعتبار مدل طراحی شده، آزمون شده و با موافقت کامل پاسخ دهندگان به تائید رسیده است.
کلید واژه: تجارت بین المللی، توسعه صادرات، تجارت الکترونیکی، مدل بلوغ تجارت الکترونیکی صادرکنندگان
نویسنده(گان): هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی، رضا عیوضلو
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه