شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,103
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,593,151
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 166
کاربران حاضر: 166
تصویر نام ونشان تجاری
چکیده:
برخی از مفاهیم اصولی ما را یاری می دهند تا بتوانیم فرآیند ارزیابی مصرف کننده را توجیه کنیم از نظر یک مصرف کننده ، محصول دارای مجموعه ای از ویژگی هاست . مصرف کنندگان در مورد ویژگی ها و آنچه را که مورد توجه قرار می دهند ، متفاوت اند و بیشتر به ویژگی هایی توجه می نمایند که به نیازهای خاص آنها مربوط است .مصرف کننده ، با توجه به خواستها و نیازهای منحصر به فرد خود ،برای ویژگی های مختلف یک محصول اهمیت های متفاوتی قائل است . مجموعه باورهایی که افراد در مورد یک محصول با نام و نشان تجاری خاص دارند تصویر یک نام ونشان تجاری نامیده می شود . نگرش و باور، به نوبه خود ، بر رفتار خریدار اثر می گذارند . نگرش جنبه توصیفی دارد که به صورت نسبی شیوه ارزشیابی ، احساس و تمایل فرد نسبت به یک موضوع یا یک عقیده را مشخص می سازد . نگرش یک چارچوب فکری به شخص می دهد که بدان وسیله چیزهایی را دوست می دارد یا از آنها متنفر است و بدان وسیله به آن چیزها نزدیک می شود یا از آنها فاصله می گیرد .به ندرت می توان نگرش افراد را تغییر داد . باور یک اندیشه توصیفی است که شخص درباره هر چیزی دارد .بازاریاب ها می خواهند نوع باور افراد را درباره محصولات و خدمات بدانند ، زیرا این باورها می توانند تصویرهایی را در ذهن افراد خلق کنند که بر نوع رفتار آنان اثر می گذارد . تبلیغ می تواند در حد و مرز آگاهی ، تصور ما را از یک نام تجاری با یک خصیصة معین به مدت طولانی ترتغییر دهد ، و با تداعی نام های تجاری با آن خصیصه در ذهن ما پیوستگی آن را با این خصیصه ، در مقایسه با نام های تجاری رقیب بیشتر کند
کلید واژه: تصویر نام و نشان تجاری، نگرش و باور
نویسنده(گان): سید علیرضا موسوی، مهنوش قائدی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه