شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,630
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,683,530
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 128
کاربران حاضر: 128
بررسی نقش سیستم های اطلاعات بازاریابی در فرآیند تدوین استراتژی
چکیده:
امروزه دیگر ، کمترکسی است که نقش تکنولوژی های نوین اطلاعاتی رادرفرآیندهای مختلف سازمانی واجتماعی نادیده بگیرد.این نیازوضرورت احساس می شود که سازمانهای کشور مانیز باتوجه به روند حرکت تدریجی به سمت بازارهای جهانی به این تکنولوژی ها توجه داشته باشند.ازجمله مهمترین عوامل موفقیت سازمانهاوجود سیستم های اطلاعاتی در بخشها و واحدهای مختلف سازمانهاازجمله بازاریابی می باشد.این سیستم ها ،اطلاعات موردنیازمدیران رابه شیوه های مختلف گردآوری نموده وازکانال های رسمی وغیررسمی دراختیارمدیران عالی سازمان قرارمی دهند. براین اساس،تحقیق حاضربه تاثیرسیستم های اطلاعات بازاریابی درتدوین استراتژی سازمان پرداخته است .دراین تحقیق،که جامعه آماری آن صدشرکت برتر سال 81 می باشد ،چهار سوال درزمینه تاثیرگذاری سیستم های اطلاعات بازاریابی،کانال های کسب اطلاعات، تکنولوژی های اطلاعاتی بکاررفته درواحد بازار یابی وخروجی این سیستم ها طرح گردیده است .به منظور گردآوری داده های موردنیاز،پرسشنامه ای طرح گردیده ودربین مدیران ارشد واحدهای بازاریابی وبازرگانی این شرکت ها توزیع گردید .
کلید واژه: سیستم های اطلاعات بازاریابی، تدوین استراتژی، دانش، کانال های کسب اطلاعات، فن آوری اطلاعات
نویسنده(گان): مهدی جمشیدیان، بهروز جوزی نجف آبادی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.