شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,004
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,682,904
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
مدیریت کوکی و نقش آن در بازاریابی اینترنتی
چکیده:
ماهیت تکنولوژی وب به گونه ای بود که موجب شد در مدت زمان کوتاهی اینترنت به عنوان یک رسانه غنی در کنار رسانه های سنتی چون مطبوعات، رادیو ، تلویزیون و ... در عرصه بازاریابی شناخته و معرفی شود. تکنولوژی اینترنت سازمان ها را قادر می ساخت به یکی از اساسی ترین اهداف خود یعنی فردی سازی دسترسی پیدا کنند. فردی سازی به این معنا که سازمان بتواند با هر مشتری به شکلی منحصر بفرد ارتباط بر قرار نموده و حتی قادر باشد با وی متفاوت از دیگر مشتریان رفتار نماید. البته در این راستا لازم است که سازمان قادر به شناسایی و تمیز دادن مراجعان به سایت خود باشد. برای اینکار سازمان می توانست از ابزارهای مختلفی استفاده نمایند اما هر یک مشکلات خاص خود را به دنبال داشتند. تحول نوین در این زمینه کوکی ها بودند. کوکی ها با تکنولوژی خاص خود امکان شناسایی مشتریان و ارائه خلاصه ای از فعالیت های گذشته آنها را ممکن می ساختند. اما این تکنولوژی پس از مدتی با مخالفت شدید بخشی از جامعه روبرو شد. آنها معتقد بودند که کوکی ها می توانند حریم شخصی افراد را به شدت مورد تهدید قرار دهند و بعنوان ابزاری برای جاسوسی به کار روند . هدف ما در این مقاله آشنایی با مبحث کوکی و کاربردهای آن در بازاریابی اینترنتی است . همچنین ما سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا واقعاً کوکی ها می توانند حریم شخصی کاربران و به ویژه کاربران ایرانی اینترنت را مورد تهدید قرار دهند؟
کلید واژه: مدیریت کوکی، بازاریابی اینترنتی، حریم شخصی، ردیابی مشتریان، P3P
نویسنده(گان): محمود محمدیان، محمد صالح ترکستانی، پری احدی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.