شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,109
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,683,009
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 65
کاربران حاضر: 65
یک مدل کاربردی برای بازاریابی استراتژیک
چکیده:
این مقاله یک مدل کاربردی و در حال اجرای بازاریابی و توسعه بازار با الهام از برنامه ریزی استراتژیک می باشد . با توجه به موقعیت بازار هدف که بازاری محدود و مشخص بوده ، وزن عامل بازاریابی و حفظ مشتریان موجود بیشتر از وزن فروش و توسعه بازار می باشد .اهداف کلان و بلند مدت سازمان از برنامه استراتژیک استخراج شده و با توجه به مطالعات جامع صورت گرفته در این برنامه ریزی ، اهداف فرآیند بازاریابی و توسعه بازار نیز مستخرج از این برنامه ریزی می باشد . در این مدل ابتدا تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار صورت پذیرفته وپس از کسب اطلاعات کامل و شناخت بازار هدف استراتژی مناسب پیشنهاد می گردد . استراتژی های پیشنهادی شامل بازاریابی در مرحله ورود به بازار ، مرحله رشد ، مرحله بلوغ و افول و بازاریابی برای کسب و کار جدید می باشد . پس از تدوین و ارائه استراتژی ، مرحله مدیریت اجرایی بازاریابی آغاز می شود . در این مرحله تدوین طرحهای عملی بازاریابی ، اجرای طرحهای عملی بازاریابی و در نهایت شرکت در مناقصات و پیگیری صورت می پذیرد . سنجش عملکرد و کارایی فرآیند بصورت دوره ای میزان اثربخشی این فرآیند را مشخص می نماید .
کلید واژه: بازاریابی استراتژیک – بازار هدف – مشتری مداری – سهم بازار
نویسنده(گان): علی محمدی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.