صنعت گردشگری یکی از بزرگ ترین صنایع در دنیا می باشد و یکی از زیر مجموعه های این صنعت، گردشگری ورزشی می باشد که از تلفیق بخش هایی از دو صنعت ورزش و گردشگری شکل گرفته است. گردشگری ورزشی در چند دهه اخیر رشد فراوانی داشته است و بسیاری از کشورها در این زمینه اقدام به پژوهش، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و به ویژه بازاریابی می کنند و از این محل توانسته اند گردشگری را در کشور خود توسعه داده و از فواید زیاد آن در زمینه های اقتصادی بهره برداری کنند. لذا پژوهش حاضر در نظر داشت با بررسی نظرات مدیران و دست اندرکاران در امر گردشگری و ورزش در ارتباط با بازاریابی گردشگری ورزشی و نیز مرور یافته های حاصل از پژوهش های مختلف انجام شده در زمینه گردشگری ورزشی و تطبیق این یافته ها با شرایط و ویژگی های ایران، راهکارهایی را برای مدیریت بازاریابی گردشگری ارائه دهد. برای این منظور پرسشنامه محقق ساخته ای تهیه گردید و پس از تایید روایی و پایایی آن مدیران فعال در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مدیران، مربیان و دست اندرکاران ورزشی فعال در فدراسیونهای منتخب ورزشی، مدیران ستاد برگزاری چهارمین دوره بازی های اسلامی زنان، و نیز ورزشکاران ایرانی و خارجی شرکت کننده در این بازی ها در ارتباط با عوامل مهم مورد توجه مدیران برای بازاریابی گردشگری ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.با توجه به نتایج حاصله از این پژوهش، در انتها، مسائل و مشکلات مدیریتی در امر بازاریابی گردشگری به ویژه گردشگری ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتاً راهکارهایی برای مواجه با مسائل مربوطه پیشنهاد گردیده است. با توجه به اینکه این پژوهش تاکید ویژه ای بر بازاریابی گردشگری ورزشی و به ویژه از جنبه های مدیریتی دارد، نتایج این پژوهش می تواند برای مدیران امر گردشگری و به خصوص گردشگری ورزشی اطلاعات ارزنده ای به همراه داشته باشد.