ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 22,799
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,602,847
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 78
کاربران حاضر: 79
تعداد دریافت: 41
تعداد بازدید: 5082
تدوین استراتژی بازاریابی براساس تئوری نقاط مرجع استراتژیک
چکیده:
در طی دهه گذشته، پژوهشگران تلاش کرده اند تا مدلهایی را ارایه دهند که بر اساس آن بتوان گونه های آرمانی استراتژیهای بازاریابی را مشخص کرد. این مدلها بر دو نوع می باشد: عقلایی(بالا به پایین) و طبیعی(پایین به بالا)که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داراست.اما، اخیراً رویکرد ترکیبی از دو مدل فوق بنام تئوری نقاط مرجع استراتژیک مطرح گردیده است.که بیان می کند با شناسایی نقاط مرجع استراتژیک سازمان می توان عناصر سازمانی(ساختار، فرهنگ، تکنولوژی و استراتژی) را بر اساس آن طراحی کرد.این مقاله با بهره گیری از تئوری نقاط مرجع استراتژیک، دو بعد کانون توجه بازار و میزان رقابت( تعیین کننده محصول متمایز یا استاندارد) را به عنوان نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی معرفی می کند، که بر اساس این ابعاد می توان استراتژی های بازاریابی مناسب را انتخاب کرد و سپس آمیخته بازاریابی را بر اساس آنها تنظیم نمود.
کلید واژه:
نقاط مرجع استراتژیک، استراتژی بازاریابی، چرخه عمر محصول، آمیخته بازاریابی
نویسنده(گان):
نبی اله دهقان
منبع:
اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
21
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
283 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved