شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,189
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,683,089
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 87
تدوین استراتژی بازاریابی براساس تئوری نقاط مرجع استراتژیک
چکیده:
در طی دهه گذشته، پژوهشگران تلاش کرده اند تا مدلهایی را ارایه دهند که بر اساس آن بتوان گونه های آرمانی استراتژیهای بازاریابی را مشخص کرد. این مدلها بر دو نوع می باشد: عقلایی(بالا به پایین) و طبیعی(پایین به بالا)که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داراست.اما، اخیراً رویکرد ترکیبی از دو مدل فوق بنام تئوری نقاط مرجع استراتژیک مطرح گردیده است.که بیان می کند با شناسایی نقاط مرجع استراتژیک سازمان می توان عناصر سازمانی(ساختار، فرهنگ، تکنولوژی و استراتژی) را بر اساس آن طراحی کرد.این مقاله با بهره گیری از تئوری نقاط مرجع استراتژیک، دو بعد کانون توجه بازار و میزان رقابت( تعیین کننده محصول متمایز یا استاندارد) را به عنوان نقاط مرجع استراتژیک بازاریابی معرفی می کند، که بر اساس این ابعاد می توان استراتژی های بازاریابی مناسب را انتخاب کرد و سپس آمیخته بازاریابی را بر اساس آنها تنظیم نمود.
کلید واژه: نقاط مرجع استراتژیک، استراتژی بازاریابی، چرخه عمر محصول، آمیخته بازاریابی
نویسنده(گان): نبی اله دهقان
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.