شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,785
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,682,685
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 106
شناسایی و اولویت بندی معیارهای ارزیابی تامین کنندگان بر اساس نتایج مورد انتظار توزیع کنندگان در صنعت پخش ایران )با استفاده از مدل AHP گروهی)
چکیده:
کانالهای توزیع یکی از اجزای اصلی آمیخته بازاریابی و از بخشهای مهم زنجیره تامین میباشند. از جمله مسایلی که بخاطر ازدیاد رقابت بین توزیع کنندگان کالاها مطرح میشود، نحوه انتخاب تامین کنندگان این کالاها به نحوی است که سازمان خریدار بتواند در سطح مبارزات رقابتی موفق شود. کانالهای توزیع به منظور نیاز به برقراری روابط موثر با شرکای تجاری خود و از جمله تامینکنندگان کالا ملزم به ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان مناسب هستند. درحالیکه بررسیها نشان می دهد این امر در اکثر شرکتهای پخش داخلی به صورت نظاممند صورت نمی گیرد. انتخاب تامین کنندگان توسط توزیع کنندگان کالاهای مصرفی با حوزه انتخاب تامین کنندگان مواد اولیه و کالاهای واسطهای تفاوتهای مهمی دارد چرا که در این بخش تنها با محصول نهایی سروکار داریم. این مقاله ضمن بررسی عوامل موثر بر انتخاب تامین کنندگان در صنعت پخش ایران، با انجام مصاحبه هایی با خبرگان صنعت و به واسطه یک پژوهش میدانی، معیارهای مربوطه را شناسایی و با استفاده از مدل تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی گروهی آنها را رتبه بندی مینماید. با توجه به اینکه در صنعت پخش ایران تاکنون پژوهشی در این خصوص صورت نگرفته، لذا نتیجه این تحقیق می تواند توسط سازمانهای این صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
کلید واژه: آمیخته بازاریابی، کانال توزیع، تامین کننده، خرید و تامین، مدل AHP
نویسنده(گان): اسمعیل مشیری، فاطمه کنعانی مقدم
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.