شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,760
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,686,660
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 154
کاربران حاضر: 154
پیاده سازی سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری
چکیده:
مدیریت ارتباط با مشتری، یک استراتژی کسب و کار برای مدیریت روابط متقابل با مشتریان به منظور بهینه کردن ارزش و رضایتمندی بلند مدت مشتریان است. در دنیای کسب و کار امروز بسیاری از سازمان ها از انبوه اطلاعات مشتریان اشباع شده اند، منابع اطلاعاتی از هرجایی درون و یا بیرون سازمان جاری می شوند، اما بسیاری از سازمان ها از جمله انبوهی از سازمان های ایرانی از این اطلاعات استفاده های تحلیلی نمی کنند چرا که تلفیق مناسبی از پایگاه های مختلف داده ها، مراکز تماس با مشتریان و اتوماسیون نیروهای فروش را انجام نداده اند تا بتوانند اطلاعات را به هوش کسب و کار تبدیل کنند. در این مقاله پس از آشنایی مختصر با مفهوم سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن در دنیای کسب و کار امروز به موضوع پیاده سازی این سیستم ها خواهیم پرداخت. ابتدا به مسائل استراتژیکی که در پیاده سازی این سیستم ها باید مورد توجه قرارگیرد اشاره می شود و سپس یک روش 12 مرحله ای برای پیاده سازی این سیستم ها معرفی خواهیم کرد. مزیت این روش در سادگی در عین اثربخشی و داشتن گام های قابل مدیریت است. هر مرحله این روش 12 مرحله ای دارای ارزش افزوده می باشد و فرآیند آن هم برای کمپانی های به اندازه کافی بزرگ که خواهان این سیستم ها می باشند مناسب است و هم برای کمپانی های کوچکی که خواهان اجرای آسان این سیستم ها می باشند. در پایان نیز به ریسک هاوخطرات بالقوه ای که سازمان ها در پیاده سازی سیستم های ارتباط با مشتری روبرو هستند اشاره خواهیم کرد.
کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری، نگاه 360 درجه به مشتری، هوش کسب و کار
نویسنده(گان): امیر اخلاصی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.