شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,812
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,687,712
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 215
کاربران حاضر: 215
استراتژیهای ورود به بازارهای جهانی برای صنعت کاشی سرامیکی کشور)مطالعه موردی بازارهای حوزه خلیج فارس)
چکیده:
طی سالیان گذشته جذابیت بالای صنعت کاشی، سرمایه گذاران زیادی را به سوی این صنعت ترغیب نموده است. افزایش تولیدات داخلی از یک سو و حضور رقبای خارجی در بازار داخلی از سوی دیگر صنعت کاشی سرامیکی ایران را با مازاد عرضه مواجه نموده است.آمار و اطلاعات گمرک ج.ا.ا نیز نشان می دهند که طی سالهای گذشته این صنعت به طور همزمان با کاهش صادرات و افزایش واردات مواجه شده است لذا امروزه حضور در بازارهای خارجی برای این صنعت به عنوان یک ضرورت مطرح می باشد. با توجه به اینکه حضور موفق در یک بازار، نیازمند اتخاذ استراتژی مناسب از سوی شرکتها می باشد، در این تحقیق سعی شده است تا با مطالعه استراتژی های رقابتی رقبا در بازارهای حوزه خلیج فارس، استراتژی های مناسب جهت حضور مستمر و مداوم در بازارهای این منطقه تدوین گردد. بدین منظور در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه، نظرات خبرگان صنعت و تجربیات مدیران شرکتهای فعال در بازارهای منطقه خلیج فارس در چهار حوزه موقعیت رقابتی و مزیت ملی ایران در صنعت کاشی، استراتژی های ورود به بازارهای خارجی، استراتژ یهای عام رقابت و استراتژ یهای بازاریابی جمع آوری و تحلیل گردیده و در نهایت نتایج بدست آمد.
کلید واژه: صنعت کاشی، استراتژی های رقابت، هزینه منابع داخلی، استراتژی های بازاریابی، استراتژی های ورود به بازارهای خارجی، بازارهای حوزه خلیج فارس
نویسنده(گان): منیره پناهی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.