ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 24,695
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,604,743
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 88
تعداد دریافت: 16
تعداد بازدید: 2550
پیش بینی بازار خودرو ایران بر اساس رفتار بازار خودروی جهانی
چکیده:
در این تحقیق ابتدا نقدی بر رویکردهای گذشته نگر در رابطه با پیش بینی تقاضا صورت پذیرفته زیرا تمامی این مدلها از داده های گذشته بهره می گیرند حال آنکه در برخی موارد داده های گذشته نه تنها از جامعیت برخوردار نمی باشند بلکه حتی در مواردی داده های واقعی مرتبط موجود نمی باشند.لذا در این تحقیق بر اساس یک رویکرد پویا ابتدا رفتار تقاضا یا نرخ مالکیت خودرو در بازار جهانی مرور گردیده و بر اساس نتایج آن و برازش مدلی بر روی داده های کشورهای منتخب جهان،نرخ مطلوب مالکیت خودرو بدست آمده است.همچنین بر اساس آزمونهای آماری از میان متغیرهای اثر گذار بر تقاضای خودرو که مشتمل بر بیش از پانزده متغیر بوده است ،متغیرهای موثر انتخاب گردیده و مدل پیش بینی بر مبنای متغیرهای کلیدی بدست آمده است.لازم بذکر است که در این تحقیق،پیش بینی تقاضای خودرو در بازار ایران در راستای چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران یعنی تا سال 1404 صورت پذیرفته است.نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که اولا از میان متغیرهای موثر بر تقاضای خودرو ،دو متغیر کلیدی درآمد سرانه و میانگین سنی جمعیت بعنوان عوامل کلیدی اثر گذار می باشند ثانیا بر اساس این عوامل(ابتدا صرفا بر اساس درآمد سرانه و سپس با در نظر گرفتن هر دوی درآمد سرانه و میانگین سنی جمعیت) پیش بینی تقاضا صورت پذیرفته است که حاکی از نزدیک شدن بازار خودروی ایران به مرحله تعادل می باشد.یعنی در سالهای نزدیک در پیش رو(بسته به سناریوهای اقتصادی و اجتماعی) ،بازار خودرو به حد تعادلی خود می رسد و از آن به بعد وابسته به رشد اقتصادی خواهد بود. در این مسیر حتی پیش بینی گردیده است رفتار بازار ابتدا با افتی روبرو گردد و سپس روند رو به رشد بطئی را داشته باشد.
کلید واژه:
پیش بینی بازار، خودرو، درآمد سرانه، تقاضای جهانی، موجودی خودرو، مالکیت خودرو
نویسنده(گان):
جمشید ناظمی، حسین علی مومنی، امیر حسین جنگی
منبع:
اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
280 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved