شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,413
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,687,313
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 232
کاربران حاضر: 232
ارزیابی موفقیت وبسایتهای B2C در پیاده سازی عوامل موثر بر اعتماد مشتری
چکیده:
جلب اعتماد مشتری از نکات کلیدی موفقیت هر کسب و کار است. به همین دلیل، محققین بسیاری به بررسی وجوه مختلف اعتماد و صاحبان شرکتها به پیشبینی راهکارهای لازم برای افزایش سطح اعتماد در مشتریان پرداخته اند. این راهکارها در وبسایتهای B2C میتواند شامل طراحی وبسایتی دارای ویژگیهای خاص اعتمادزا (مانند سادگی استفاده، عدم رخداد خطا، وجود سیستمهای مشاوره...) باشد . با این وجود، چنانچه مشتری راههای استفاده از ویژگیهای فوق را نداند، تأثیر پیاده سازی این ویژگیها نیز زیاد نخواهد بود. بر این اساس، هدف این تحقیق شناسایی ویژگیهای موثر بر اعتماد مشتری و ارزیابی وبسایتهای دارای این ویژگیها بر اساس میزان موفقیت در شناساندن آنها به مشتری میباشد. برای رسیدن به این منظور، ابتدا عوامل موثر بر اعتماد مشتری شناسایی شده و میزان اهمیت هر یک تخمین زده شده است. از نتایج این اولویتبندی میتوان دریافت که هرچه شناخت مشتری از شرکت و کالاهای آن بیشتر باشد میزان اعتماد وی به وبسایت نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه بر اساس این اهمیتها و نیز بررسی رفتارهای مشتریان با استفاده از ثبت اعمال گذشته آنها، میزان آشنایی آنها با عوامل اعتمادزای موجود در وبسایت ارزیابی شده است. این ارزیابی میتواند به شرکتها جهت اصلاح عوامل اعتمادزا و نیز آموزش کاربران جهت استفاده از این عوامل، به نحوی که باعث افزایش اعتماد مشتری گردد، کمک بسیاری نماید
کلید واژه: بازاریابی بر پایه اعتماد، فاکتورهای اعتمادزا، کسب و کار الکترونیکی، داده کاوی
نویسنده(گان): محمد مهدی سپهری، وحید اسدی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.