شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,417
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,687,317
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 236
کاربران حاضر: 236
بررسی تجربی رابطه بین “مدیریت ارتباط با مشتریان ” و “ ارزشهای درک شده توسط آنان ”(مطالعه موردی دارندگان خودروی پژو 206 شرکت ایران خودرو(
چکیده:
در فضای رقابتی که امروزه سازمانها خواه ناخواه در آن قرار گرفته اند، مفهوم مشتری محوری بیش از پیش اذهان مدیران سازمانها را به خود مشغول نموده است. آنان در یافته اند که به منظور جذب مشتریان جدید و نگهداری مشتریان فعلی خویش می بایست عملیات خود را در جهت ارج نهادن به خواستهای مشتریان، مورد بازنگری قرار دهند.به همین منظور در صدد بر آمده اند تا عملکرد سیستم مدیریت ارتباط با مشنریان CRM را بهبود بخشند. یکی از موانع عمده ارزیابی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری، عدم درک مدیریتی این مفهوم است که:”به راستی چه چیز ارزش برتر را برای مشتری شکل می دهد و فرایندی که نحوه امکان عملیاتی شدن چنین ارزشی را برای عرضه به مشتری فراهم آورد، کدام است؟ ”سئوال اصلی این پژوهش عبارتست از اینکه:”رابطه ابعاد ارزش مورد انتظار مشتری بر عملکرد ملموس و ناملموس مدیریت ارتباط بامشتری در رابطه با دارندگان خودروی پژو 206 ایران خودرو چگونه است؟”نتایج حاصله نشان داد که متغیر ارزشهای از دست رفته با متغیر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری رابطه معکوس دارد در حالیکه با دو متغیر رضایت مشتری و وفاداری مشتری چنین رایطه ای مشاهده نشد و به عبارتی افزایش اشکالات درک شده مادی و غیرمادی از خرید محصول مورد بررسی در این پژوهش(پژو 206)، باعث کاهش وفاداری یا نارضایتی نمی گردد که ناشی از سهم بازار عمده شرکت ایران خودرو و تنوع خودروهای تولیدی آن در بازار خودروی کشور می باشد.ارزش احساسی و ارزش اجتماعی،رابطه مستقیم با عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر رفتار مشتری در جامعه آماری پژوهش را مشخص کردند که حاکی از شناخته شده بودن خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو در بازار خودروی ایران بوده و احساس مطلوبیت کلی و نیز مطلوبیت اجتماعی ناشی از استفاده از خودروی مذکور را از سوی مشتریان نمایان می سازد.
کلید واژه: رضایت مشتری، حفظ مشتری، ارزش مشتری، مدیریت ارزش مشتری، مدیریت ارتباط با مشتری، وفاداری مشتری
نویسنده(گان): کیوان عبدلی، صبرا فریدون فر
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.