شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,648
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,687,548
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 215
کاربران حاضر: 215
روش اندازه گیری رضایت مشتری در بازارهای سازمانی؛ با نگاهی ویژه به بازارهای صنعتی
چکیده:
اگر چه موضوع پایش رضایت مشتری، اخیراً از سوی محققین و کاربران توجه زیادی را به خود معطوف نموده است، اما در این زمینه،اغلب تحقیقات بر کالاهای مصرفی که توسط مصرف کنندگان انفرادی بکار برده می شود، متمرکز بوده است. رضایت مشتری در بازارهای سازمانی و بخصوص بازارهای صنعتی موضوعی است که در مقایسه با رضایت مشتری در بازارهای مصرف کننده، مورد توجه کمتری قرار گرفته است. نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که برای اندازه گیری رضایت مشتری در بازارهای سازمانی، لازمست به جای بکارگیری مفهوم سنتی بازاریابی که بر معاملات مجزا و تبادلات اقتصادی کوتا همدت مبتنی است، بر روابط بین سازمانی بلندمدت تاکید شود. با توجه به تفاوتهای موجود بین بازارهای مصرف کننده و بازارهای سازمانی، رویکرد اندازه گیری رضایت مشتری نیز در آنها از تفاوت های قابل توجهی برخوردار است. با بررسی ادبیات موضوع، مشخص می شود که تا کنون تحقیقات معدودی به بررسی موضوع اندازه گیری رضایت مشتری در بازارهای سازمانی اختصاص یافته است. این مقاله قصد دارد بر مبنای بررسی نسبتاً جامعی از مقالات و مراجع مرتبط، ضمن تشریح تفاوتهای بازارهای سازمانی با بازارهای مصرف کننده، مشکلات بکارگیری روشهای موجود را در بازارهای سازمانی بیان نماید.بعلاوه در این مقاله، یکی از معروفترین مدلهای اندازه گیری رضایت مشتری در بازارهای صنعتی معرفی شده و در مورد خصوصیات آن توضیح داده خواهد شد.
کلید واژه: اندازه گیری رضایت مشتری، بازار سازمانی، بازار صنعتی
نویسنده(گان): عباس سقایی، یاسر صمیمی، سجاد رضاییان
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.