شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,109
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,687,009
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 217
کاربران حاضر: 217
بررسی تاثیر بازارپردازی بر تصمیم خرید مشتریان محصولات مصرفی روزانه
چکیده:
موفقیت هر کسب و کار در بازار پررقابت کنونی به عوامل متعددی بستگی دارد. بازارهای کالا و خدمات به شدت دگرگون و پیچیده شده، نیازهای مشتریان تغییرکرده و انتظارات آن ها فزونی یافته است. به طوری که برای پابرجا ماندن در این عرصه باید بیش از پیش به عواملی که تصمیم خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهند، توجه نمود. نتایج تحقیقات نشان می دهد که دو سوم تصمیم خرید کالاهای مصرفی دقیقا در محل خرید اتخاذ می گردد. یکی از عواملی که بر تصمیم خرید مشتریان تاثیر می گذارد، بازارپردازی می باشد. بازارپردازی مجموعه روش هایی است که به کمک آن ها کالاهای موجود در فروشگاه ها را به مشتریان نشان می دهند. لذا، شرکت ها می توانند با اجرای عوامل بازارپردازی، بر تصمیم خرید و ادراک مشتریان و در نتیجه بازگشت دوباره آن ها برای خرید محصولات شرکت ها و در نهایت ایجاد وفاداری در آن ها تاثیر گذارند. یافته های این تحقیق ضمن تاکید بر تاثیر معنی دار کلیه عوامل بازارپردازی بر تصمیم خرید مشتریان کالاهای مصرفی، موید آن است که تاثیر عامل پاکیزگی قفسه بیشتر از سایر عوامل بازارپردازی بوده است.
کلید واژه: بازارپردازی، تصمیم خرید، فروشگاه های بزرگ، درگیری
نویسنده(گان): میراحمد امیرشاهی، معصومه جنانی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.