شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 07 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,624
بازدید دیروز: 34,389
بازدید کل: 160,518,970
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 237
کاربران حاضر: 237
بررسی رابطه بین درگیری مصرف کنندگان و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی (در شرکتهای تولید کننده محصولات شوینده و بهداشتی در شهر تهران)
چکیده:
افزایش شرایط رقابتی در بازار ایران در سال های اخیر و سرعت گرفتن روند خصوصی سازی و ارائه کمک های بیشتر مالی و اعتباری به بخش خصوصی کشور موجب احساس نیاز روزافزون شرکت ها به بازاریابی و بخصوص فعالیت های ترویجی و بالاخص تبلیغات تلویزیونی گردیده است. به همین دلیل، در سال های اخیر، بیش از هزار شرکت تبلیغاتی به ثبت رسیده اند و هر ساله میلیاردها ریال از منابع مالی محدود شرکت های تولیدی به تبلیغات غیرشخصی اختصاص می یابد. لیکن، به نظر میرسد که نه شرکت های تولیدی و نه آژانس های تبلیغاتی و مشاوران بازاریابی آنها برای سنجش اثر بخشی هزینه های کلانی که صرف فعالیت های تبلیغاتی می کنند اقدام جدی به عمل نمی آورند. متاسفانه، به علت محدودیت ها و مشکلات فراروی انجام این نوع پژوهش ها، تحقیقات دانشگاهی زیادی نیز در این زمینه صورت نگرفته است. بنابراین، در این تحقیق، که تلاشی برای پر کردن خلا پژوهشی در این زمینه به شمار می رود، به بررسی رابطه بین سطح درگیری افراد هنگام خرید یک محصول و اثر بخشی تبلیغات تلویزیونی در مورد آن پرداخته شده است.
کلید واژه: درگیری، اثربخشی تبلیغات، محصولات شوینده بهداشتی، ایران
نویسنده(گان): میر احمد امیر شاهی، نسرین هوشمندی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.