شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,783
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,686,683
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 177
کاربران حاضر: 177
بررسی تطبیقی (مقطعی – طولی) تاثیرات تبلیغات بر متغیرهای آگاهی و مصرف
چکیده:
فرایند تصمیم گیری و خرید یکی از مراحل مهم و تعیین کننده در رفتار مصرف کننده است. شناخت عوامل موثر بر مصرف و بررسی تاثیرات تبلیغات و میزان آگاهی بر مصرف می تواند مدیران موسسات تولیدی و خدماتی را در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری هایشان یاری رساند. در این مقاله به بررسی تاثیرات متقابل متغیرهای آگاهی از تبلیغات، اولین مارک در ذهن، آگاهی بدون کمک (ابتدا به ساکن) و مصرف به طور تطبیقی- مقطعی و تطبیقی – طولی پرداخته شده است. روش مورد استفاده در این تحقیق تحلیل ثانویه است. برای تحلیل داده ها از تکنیک آماری ضریب همبستگی و آماره های توصیفی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که رابطه همبستگی قوی و مثبت و هم تغییری نسبتاً موازی بین متغیرهای تحقیق(تبلیغات، آگاهی ها و مصرف) وجود دارد. وابستگی متقابل متغیرها در طول دوره چهارساله نیز مشاهده شده است، که همبستگی بین متغیرها را در طول این دورة زمانی تایید می کند.
کلید واژه: آگاهی از تبلیغات، اولین مارک در ذهن، آگاهی بدون کمک (ابتدا به ساکن)، مصرف
نویسنده(گان): کامبیز کبیری، نرگس صادقی
منبع: اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.