ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 45,463
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,646,835
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 279
کاربران حاضر: 279
تعداد دریافت: 20
تعداد بازدید: 3952
معرفی الگوی اندازه گیری شاخص رضایت مشتریان (مورد مطالعه : گروه صنعتی بوتان(
چکیده:
در زمینه نظریه های رضایت مشتری، کار جدی تحقیقاتی، از اواسط دهه 1970 در غرب شروع شده و در دهه1980 ، پایه های اساسی نظری این مقوله، بنا نهاده شده است .تلاش اصلی در آن دهه ، یافتن الگوئی فراگیر برای تبیین رضایت مشتری و اندازه گیری آن بوده است ، اما چنین الگوئی حاصل نشده است و به همین دلیل اکثر تلاشهای تحقیقاتی و مطالعاتی دهه های بعد ،معطوف به یافتن الگوی مناسب برای محصولات و شرائط خاص بوده است .مفهوم جوهری نظریه های ارائه شده، این است که توقعات یا انتظارات مشتری از عملکرد محصول یا خدمات، توسط او، با عملکرد محصول یا خدمات(طبق برداشت مشتری)، در طی یک فرآیند، مقایسه می شود .نتیجه این مقایسه، رضایت یا نارضایتی مشتری خواهد بود .تلاش عمده تحقیقات انجام شده در غرب، معطوف به شفاف سازی متغیرهای مربوط به فرآیند رضایت، به منظور کمک به اندازه گیری آن و بهره برداری مدیریتی از نتایج این اندازه گیری بوده است . شواهد و مدارک زیادی نشان می دهند که در شرایط رقابتی شدید، کشف نیازها و خواسته های مشتریان و برآورده ساختن آنها قبل از رقبا، یک شرط اساسی موفقیت برای شرکت ها است . بنابراین با توجه به رشد فزاینده فضای رقابتی در کشور ، اندازه گیری رضایت مشتریان در شرکت ها ، ضروری میباشد .در این مقاله ابتدا مفاهیم ، پارادایم ها و مدلهای اندازه گیری رضایت مشتری جهت تعیین عوامل موثر بر رضایت مشتریان از جنبه نظری مرور گردیده ، سپس الگوی مورد استفاده برای سنجش رضایت مشتریان معرفی شده است . در این الگو از روش های تحقیق اکتشافی(برای تعیین مشخصه های اولیه)، تحقیق توصیفی(پیمایش نظر مصرف کنندگان) و روش های آمار استنباطی (برای تعیین مشخصه های موثر از نظر آماری با اهمیت و نیز تعیین ضرائب اهمیت آنها) بهره برداری شده است .
کلید واژه:
شاخص رضایت مشتری، انتظار مشتری، عملکرد درک شده، مشخصه ها، عدم تطابق، وفاداری
نویسنده(گان):
الهه حاجی گل
منبع:
اولین کنفرانس مدیریت بازاریابی
موضوع:
تجارت الکترونیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
20
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
285 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved