شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 24 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 38,492
بازدید دیروز: 23,302
بازدید کل: 159,064,386
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
رابطه جو سازمانی با استرس شغلی و آثار آن بر دبیران مدارس متوسطه
چکیده:
هدف این پژوهش، بررسی رابطه جوسازمانی با استرس شغلی دبیران و آثار آن بر دبیران مدارس متوسط بود. اهداف ویژه عبارتند از: 1-تعیین رابطه جوسازمانی با استرس شغلی دبیران، 2-تعیین رابطه جو سازمانی با شاخص های استرس شغلی دبیران، 3-تعیین رابطه جو سازمانی، و استرس شغلی با ویژگی های دموگرافیک دبیران. روش مطالعه: توصیفی ازنوع همبستگی بود. برای ارزیابی متغیرها از پرسشنامه جو سازمانی لیتوین و استرینجر، و پرسشنامه استرس شغلی کریاکو وساتلیف استفاده شد. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، متناسب با حجم جامعه استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تعیین نوع رابطه بین متغیرهای مورد پژوهش، این آزمون ها به کار برده شد: ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه بین متغیرهای جوسازمانی و استرس شغلی، آزمون t برای مقایسه میانگین های دو گروه مستقل (زن و مرد)، و تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) برای مقایسه سایر گروه ها. نتایج پژوهش نشان داد که: 1-بین جو سازمانی و استرس شغلی رابطه معناداری وجود دارد،2-در تعیین رابطه بین جو سازمانی باشاخص های استرس شغلی، بیش ترین رابطه به شاخص مسائل مربوط به دانش آموزان تعلق دارد،3-رابطه بین شاخص های جو سازمانی واسترس شغلی معناداراست.
کلید واژه: جو سازمانی، جو مدارس، دانش آموزان، استرس شغلی، دبیران
نویسنده(گان): افسر قاسمی نژاد، سیدعلی سیادت
منبع: مجله دانشور رفتار
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه