شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,916
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,553,603
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 64
کاربران حاضر: 64
طراحی مدل تجربه سازمانی مدیران و تبیین عناصر اصلی آن
چکیده:
در این پژوهش، تجربه سازمانی و تحلیل مولفه های فرایند کسب تجربه مورد مطالعه و بررسی قرارگرفته است. در یک نگاه ابتدایی، تجربه یک واژه بدهی به نظر می رسد، ولی در کاربرد، پیچیدگی های بسیار زیادی دارد. کسب تجربه، و تحلیل و استفاده از نتایج آن، کاربرد بسیار مهمی درموضوعات مدیریت نوین از جمله مدیریت دانش دارد. علاوه بر آن، موضوع یادگیری و سازمان های یادگیری در بسیاری از موارد متکی به موضوع تجربه هستند. این مقاله بر فرایند تجربه در سازمان ها (تجربه مدیران) متمرکز شده است. در ابتدا، پیشینه تحقیق در رابطه با موضوع تجربه مورد بررسی قرار گرفته و مولفه های اصلی تجربه بررسی تحلیلی این متون به دست آمده اند. در بررسی پیشینه پژوهش، نظر صاحبنظران مختلف در خصوص تجربه مطالعه شده و به نتیجه آن به دست آمدن این مولفه ها و فرایند کلی برای کسب تجربه است که در قالب یک مدل مفهومی ارائه شده است. با توجه به شرایط کشور، این مدل و مولفه های اصلی آن مورد بررسی قرارگرفته و آزمون شده اند. بررسی مدل و مولفه های مذکور با طراحی یک پرسشنامه نظر سنجی بسته با طیف لیکرت که با استناد به کسب نظر خبرگان طراحی شده، صورت گرفته و نتایج آزمون های استنباطی و توصیفی برای ارائه مولفه های اصلی و مدل فرایندی تجربه ارائه شده اند. نتیجه نهایی ارائه این مدل با مراحل وقوع یک رخداد، کسب موضوع، تحلیل و بررسی، نتیجه گیری و استفاده در خصوص تجارب مدیریتی در سازمان های ایران بوده است.
کلید واژه: تجربه، دانش، تجارب مدیران، یادگیری سازمانی، حافظه سازمانی
نویسنده(گان): شعبان الهی، عادل آذر، علی رجب زاده
منبع: مجله دانشور رفتار
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه