شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,151
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,838
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 64
کاربران حاضر: 64
طراحی و تبیین الگوی ارتباطات سازمانی در فرایند کارآفرینی سازمانی (با تاکید بر شرکت های پخش سراسری ایران)
چکیده:
فرایند کارآفرینی سازمانی در برگیرنده سه مرحله اصلی تولید ایده،اجرای ایده و بهره برداری و برداشت از ایده است. از طرفی با توجه به این که کارآفرینی سازمانی، فرایندی درون سازمانی بوده، متاثر از عوامل درونی سازمان نظیر حمایت و پشتیبانی مدیریت، مکانیزم های پاداش و تقویت، فرهنگ سازمانی، ارتباطات سازمانی و ساختار سازمانی است، به نظر می رسد بررسی نقش و اثر این عوامل در فرایند آن می تواند موجب بهبود، تسهیل و تسریع پیامدهای مرتبط با اهداف کارآفرینی در سازمان گردد.بنابراین، ارایه الگویی برای تبیین نقش مولفه های ارتباطات سازمانی، شامل سبک ارتباطات، کانال ارتباطات، مسیر ارتباطات و محتوای ارتباطات، در فرایند کارآفرینی سازمانی در شرکت های پخش سراسری (جامعه آماری تحقیق که مشتمل بر 836 نفر بوده و از این تعداد 191 نفر نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده اند) هدف اصلی مقاله حاضر بوده است. مدل مفهومی نیز با استفاده از روش تحقیق توصیفی- همبستگی و به کارگیری ابزارهای مختلفی همچون پرسشنامه و مصاحبه و در قالب آزمون های آماری کای دو، تحلیل عاملی، کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل معادلات ساختاری و کرویت با رتلت مورد تایید قرار گرفت.مدل ارایه شده، مدلی است که به ارتباطات سازمانی در فرایند کارآفرینی سازمانی توجه کرده و بر همین اساس نیز در راستای نتایج به دست آ‌مده بر مبنای مدل مفهومی، برخی از سازه ها تایید شده اند.
کلید واژه: سبک ارتباطات، مسیر ارتباطات، کانال ارتباطات، محتوای ارتباطات، تولید ایده، اجرای ایده، بهره برداری و برداشت از ایده
نویسنده(گان): علی اکبر فرهنگی، حسین صفرزاده
منبع: مجله دانشور رفتار
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه