شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,720
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,690,620
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 58
کاربران حاضر: 58
استراتژی در صنعت بانکداری
چکیده:
صنعت بانکداری ایران در حال نزدیک شدن به تحولات گسترده ای است. چشم انداز شدت گرفتن رقابت در این صنعت، حرکت به سوی آزادسازی اقتصادی و نزدیک شدن به بازارهای بین المللی در آینده نه چندان دور، شرایطی را پدید آورده است که در آن برنامه ریزی استراتژیک برای بانکها اهمیتی ویژه یافته است . این نوشته ابتدا با استفاده از مدل پن جنیرویی پورتر تحولات صنعت بانکداری در ایران و جهان را تحلیل نموده است . سپس معنای سه مدل پرکاربرد استراتژی(پورتر، مایلز و اسنو، و میترز و وارگاس) در صنعت بانکداری بررسی گردیده است . در مرحله بعد این سه مدل با یکدیگر مقایسه و نقاط قوت و ضعف هر یک ارایه شده است . با وجود مطالعاتی که به بررسی مدل های استراتژی در صنعت بانکداری پرداخته اند و همچنین بررسی هایی که توانمندی های کلیدی در این صنعت را مورد توجه قرار داده اند، هنوز مطالعه ای به برقراری ارتباطی بین این دو مقوله یعنی منابع یک بانک و استراتژی آن نپرداخته است . در این مقاله، با هدف برداشتن گامی در جهت رفع این نقیصه مدلی برای بررسی ارتباط بین منابع بانک و استراتژی آن ارایه گردیده و فرضیاتی نیز برای تحقیق بیشتر ارایه شده است.
کلید واژه: استراتژی، صنعت بانکداری، نیروهای رقابتی پورتر، توانمندیهای کلیدی، تئوری مبتنی بر منابع، استراتژیهای پورتر، استراتژیهای مایلز و اسنو
نویسنده(گان): علی کرمانشاه، مجید عبدی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 29
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.