شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,266
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,544
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 86
هویت شرکت ؛ مفاهیم و روشهای اندازه گیری
چکیده:
از هویت شرکت برای توصیف جنبه های مختلف سازمان استفاده می شود. بنظر صاحب نظران، هویت شرکت شامل تمامی روش هائی است که سازمان بر مبنای آن خود را به گروههای ذینفع ارائه می کند. هرچند توافقی همگانی در خصوص هویت شرکت و ساخت آن در میان نظریه پردازان وجود ندارد. لکن بیشتر محققان معتقدند که عناصر مشترکی همانند لوگوها ، نمادها ، ساختار ، استراتژی و روش های ارتباطی، سازنده هویت شرکت هستند. یعنی ترکیباتی مختلف از عناصر گفته شده موجب ساخت هویت شرکت شده و بدین ترتیب موجب ایجاد تمایز شرکت از سایرین می شود. دراین مقاله ضمن تعریف هویت از دیدگاه فردی و اجتماعی ، هویت شرکت از دیدگاه بسیاری از صاحبنظران پژوهش شده است. در ادامه انواع هویت شرکت معرفی و روشهای ارزیابی هویت شرکت در دو دسته مطالعات کلی هویت شرکت و روش های بررسی هر یک از عناصرآمیخته هویت شامل رفتار ،ارتباطات و نمادگرائی بصورت مبسوط مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت فواید هویت شرکت و کاربردهای آن از قبیل تاثیر هویت بر تدوین استراتژی ، اشاعه فرهنگ ،تسهیل ارتباطات درون سازمانی و برقراری اتحاد های استراتژیک مورد تاکید واقع شده است.
کلید واژه: هویت، هویت شرکت، آمیخته هویت شرکت، انواع هویت شرکت، نمادگرائی، ممیزی ارتباطات
نویسنده(گان): عباس مقبل باعرض، غلامرضا عسگری
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه