پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر تجربه برند و کیفیت خدمات بر بازاریابی دهانبهدهان (موردمطالعه: شعب بانک انصار استان خراسان شمالی) صورت گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش و ماهیت توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان بانک انصار استان خراسان شمالی میباشد. جامعه آماری پژوهش نامحدود در نظر گرفتهشده است و طبق آن بر اساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر جهت نمونه در نظر گرفته شد و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. بدینصورت که برای سنجش تجربه برند براکوس و همکاران (2009)، برای سنجش کیفیت خدمات پاراسورامان و همکاران (1990) و برای سنجش بازاریابی دهانبهدهان مقیمی و رمضان (1390) استفاده شد. روایی محتوای پرسشنامه نیز مورد تأیید اساتید مدیریت قرار گرفت و پایایی پرسشنامه مذکور به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای تجربه برند (835/0)، کیفیت خدمات (819/0) و بازاریابی دهانبهدهان (749/0) به دست آمد. دادههای بهدستآمده با روشهای آمار توصیفی از طریق نرمافزار Spss نسخه 21 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرمافزار لیزرل تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد، تجربه برند و کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهانبهدهان دارد.