شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,574
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,596,004
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 68
کاربران حاضر: 70
بررسی تأثیر تجربه برند و کیفیت خدمات بر بازاریابی دهان‌به‌دهان (موردمطالعه: بانک انصار استان خراسان شمالی)
چکیده:

پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر تجربه برند و کیفیت خدمات بر بازاریابی دهان‌به‌دهان (موردمطالعه: شعب بانک انصار استان خراسان شمالی) صورت گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش و ماهیت توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان بانک انصار استان خراسان شمالی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش نامحدود در نظر گرفته‌شده است و طبق آن بر اساس فرمول کوکران تعداد 384 نفر جهت نمونه در نظر گرفته شد و به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده گردید. بدین‌صورت که برای سنجش تجربه برند براکوس و همکاران (2009)، برای سنجش کیفیت خدمات پاراسورامان و همکاران (1990) و برای سنجش بازاریابی دهان‌به‌دهان مقیمی و رمضان (1390) استفاده شد. روایی محتوای پرسشنامه نیز مورد تأیید اساتید مدیریت قرار گرفت و پایایی پرسشنامه مذکور به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای تجربه برند (835/0)، کیفیت خدمات (819/0) و بازاریابی دهان‌به‌دهان (749/0) به دست آمد. داده‌های به‌دست‌آمده با روش‌های آمار توصیفی از طریق نرم‌افزار Spss نسخه 21 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرم‌افزار لیزرل تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌های پژوهش نشان داد، تجربه برند و کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهان‌به‌دهان دارد.

کلید واژه: تجربه برند ، کیفیت خدمات ، بازاریابی دهان‌به‌دهان
نویسنده(گان): ابراهیم خادمی (فرستنده) ، وحید میرزایی، آمنه سادات حسینی مقدم
منبع: ششمین کنفرانس ملی علوم انسانی و مطالعات مدیریت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1399
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.