شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,888
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,596,318
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 118
کاربران حاضر: 119
بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری با نقش میانجی‌گری نگرش برند (موردمطالعه: بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی)
چکیده:

پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری با نقش میانجیگری نگرش برند (موردمطالعه: بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی) صورت گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش و ماهیت توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی مشتریان بانک پاسارگاد استان خراسان شمالی می‌باشد. با توجه به اینکه برای تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری استفاده گردید. لذا متناسب با آن جهت تعیین حجم نمونه مورداستفاده قرار گرفت. براین اساس تعداد 187 نفر به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شد و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده گردید. بدین‌صورت که برای سنجش مسئولیت اجتماعی شرکت چا وهمکاران (2016)، ماندهاچیتارا و پولدانگ (2011)، لی و همکاران (2012)، برای سنجش نگرش برند ریورا و همکاران (2016)، پائول و وانگ (2011) و برای سنجش وفاداری مشتری چانگ و یه (2017)، بات و درزی (2016) استفاده شد. پایایی پرسشنامه مذکور به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای مسئولیت اجتماعی شرکت (810/0) نگرش برند (740/0) و وفاداری مشتری (777/0) بدست آمد و روایی محتوای پرسشنامه نیز مورد تأیید اساتید مدیریت قرار گرفت. داده‌های به‌دست‌آمده با روش‌های آمار توصیفی از طریق نرم‌افزار SPSS نسخه 24 و آمار استنباطی (روش معادلات ساختاری) به کمک نرم‌افزار AMOS نسخه 16 تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌های پژوهش نشان داد. نگرش برندرابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری را میانجی‌گری می‌نماید. همچنین نتایج حاکی از تأثیرگذاری مثبت مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری ونگرش برند دارد و اینکه نگرش برند بر وفاداری مشتری اثر مثبت و معناداری می‌گذارد.

کلید واژه: مسئولیت اجتماعی شرکت ، نگرش برند ، وفاداری مشتری
نویسنده(گان): ابراهیم خادمی (فرستنده) ، وحید میرزایی
منبع: نخستین همایش ملی رویکرد های نوین مدیریت در مطالعات میان رشته ای
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1399
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.