شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 372
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,570,052
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 178
کاربران حاضر: 178
رشد اقتصادی و تحدید اثرات تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران با تأکید بر نقش توسعه کارآفرینی، توانمند سازی بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی
چکیده:

دستیابی به رشد اقتصادی بالا همواره از دغدغه های سیاست گذاران اقتصادی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بوده است. زیرا در اثر آن ظرفیت تولید اقتصادی در طی زمان، سطح درآمد ملی و رفاه جامعه افزایش می یابد. اما مهم ترین چالش در اقتصاد کشور ما، بحث تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران می باشد. در واقع، یکی از اهرم های اصلی تحریم های اقتصادی، محدودیت دسترسی به منابع اقتصادی است که مهم ترین آنها تجارت برون مرزی می باشد. لذا دولت هدف از یک شریان اصلی که نیازهای مادی جامعه از طریق آن برآورده می شود را از دست می دهد و نبود ثروت موجب می شود تا منابع لازم برای پیشبرد اهداف حقوق بشری موجود نباشد. به همین دلیل مقاله حاضر به بررسی و چگونگی نقش متغیرهای اقتصادیی مانند توسعه کارآفرینی، توانمندی بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی به عنوان راهبردهایی جهت افزایش رشد اقتصادی و محدود کردن اثرات تحریم های اقتصادی، پرداخته است.

کلید واژه: رشد اقتصادی ، تحریمهای اقتصادی ، کارآفرینی ، خصوصی سازی ، سرمایه گذاری خارجی
نویسنده(گان): آرمین گلی (فرستنده)، محمد محبی، امیر پرویز گلی، سیده ماریه میرطالبیان
منبع: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی
موضوع: تحلیل اقتصادی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.